U Gradu Kutini u tijeku je digitalizacija postojećih akata o gradnji. To je samo jedna od aktivnosti kojima se u posljednja vrijeme u
Upravnom odjelu za prostorno uređenje i graditeljstvo intenzivno radi na modernizaciji i digitalizaciji, kako bi interakcija s građanima bila što brža i jednostavnija, ističu u gradskoj upravi Kutine. Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine je s ciljem razvoja e-usluga potpisalo s jedinicama lokalne uprave i samouprave dva sporazuma.
Sustav e-Dozvole
Jedan se odnosi na digitalizaciju postojećih akata o gradnji na području cijele Hrvatske, za akte o gradnji izdane u razdoblju od 15. veljače 1968. godine do uspostave Informacijskog sustava prostornog uređenja e-dozvole 1. kolovoza 2014. godine. Drugim sporazumom nabavljena je korisnička oprema – računala i računalna oprema za sve korisnike sustava e-Dozvole.
Brojne funkcionalnosti sustava e-Dozvole omogućile su bržu obradu predmeta. Postupak izdavanja dozvola u potpunosti je
digitaliziran, a komunikacija u sustavu odvija se elektroničkim putem.
– Zaposlenici Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo trude se svojim radom i zalaganjem razbijati predrasude o tromosti administracije, a sve ove aktivnosti znatno su pojednostavile i pojeftinile ove procese za građane, a najbitnije je da se
je osigurala potpuna transparentnost postupaka u području prostornog uređenja i gradnje – napominju u gradskoj upravi.
Uz e-Dozvolu razvija se i novi modul e-Arhiva koji će služiti za pohranu, pregled i pretraživanje metapodataka arhivske građe
nastale u sustavu te će omogućiti uvoz digitalizirane arhivske građe nastale u vanjskim sustavima.
Kako se ističe, digitalizacija građevinskih i uporabnih dozvola bit će korisna svima, a pogotovo onima koji su te dozvole izgubili. Projekt e-Arhiva, koji će sve to omogućiti, financiran je 85 posto iz Europskog fonda za regionalni razvoj kroz projekt Informacijski
sustav prostornog uređenja i njegovi moduli.
Skeniraju se sve dozvole
– Grad Kutina uložio je veliki napor da se sve dozvole u analognom obliku koje su se nalazile po raznim arhivama prikupe i urede te pripreme za skeniranje. Poslove skeniranja obavlja izvođač konzorcij Geodetski zavod d.d. Split i dr. Nakon obrade građani više neće morati obilaziti različite institucije kako bi došli do dozvola, već će ih moći sami preuzeti izravno kroz sustav e-Građani i putem GEOportala Informacijskog sustava prostornog uređenja ISPU – zaključuje kutinski gradonačelnik Zlatko Babić.