Održana je prva sjednica povjerenstva za davanje suglasnosti na Studiju utjecaja na okoliš za izgradnju Istočne obilaznice, koja predstavlja ključan korak u realizaciji ovog važnog infrastrukturnog projekta budući da je studija jedan od najvažnijih dokumenata potrebnih za dobivanje suglasnosti, bez koje se ne može nastaviti daljnja provedba.
Grad Kutina već je uvrstio plan izgradnje Istočne obilaznice u svoju prostorno-plansku dokumentaciju, dok je Sisačko-moslavačka županija isto učinila u svojim strateškim planovima. Hrvatske ceste d.o.o. uvrstile su je u plan realizacije za nadolazeće razdoblje. Studija utjecaja na okoliš, izrađena na inicijativu Hrvatskih cesta, predana je Ministarstvu zaštite okoliša i nadležnim tijelima na suglasnost.
Na sjednici su izneseni prijedlozi i sugestije za eventualne izmjene studije, s ciljem njezina konačnog odobrenja. Nakon toga slijedi izrada projektne dokumentacije. Po završetku te faze počet će postupak ishođenja građevinske dozvole, što će omogućiti početak izgradnje.
Izgradnja Istočne obilaznice Kutine strateški je projekt koji će znatno poboljšati sigurnost prometa i kvalitetu života u gradu. Trenutačno teretni promet prolazi kroz centar grada, državnom cestom D-45, što uzrokuje prometne gužve, buku i zagađenje. Preusmjeravanjem tog prometa na novu obilaznicu smanjit će se opterećenje na glavnim prometnicama, posebno u Ulici Hrvatskih branitelja i ostalim ulicama koje sada koriste državnu cestu. Projekt će donijeti brojne prednosti, uključujući povećanje prometne sigurnosti, rasterećenje cestovne mreže u središtu grada, smanjenje prometnih gužvi, buke i zagađenja te poboljšanje tehničke kvalitete usluge na kritičnim dionicama. Sve te mjere pridonijet će kvalitetnijem životu građana, posebice onih koji žive u najpogođenijim područjima.
Planirana duljina Istočne obilaznice iznosi 8750 metara, a proteže se u smjeru jugozapada.