Grad Vinkovci riješio je i za školsku 2021./2022. godinu pitanje asistenata u nastavi tako da će svako dijete, koje ima tu potrebu, o čemu je odlučilo stručno tijelo, imati svoga asistenta u nastavi. Asistenti su osigurani kroz projekt “Osiguranje pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama u razvoju u Vinkovcima II” koji se provodio od 2017. do 2021. godine.
Zadovoljni svi uključeni
– Započeli smo projekt s ciljem da osiguramo pomoćnike u nastavi za 32 djece. Međutim, mi smo taj broj dostigli već u prvoj školskoj godini, da bi ta brojka iz godine u godinu rasla. Osjetan je broj djece koja imaju potrebe za pomoćnicima u nastavi ili za stručne komunikacijske posrednike. Ukupno je 59 djece prošlo kroz projekt koji završavamo – rekla je voditeljica projekta Marina Karačić.
Govoreći o rezultatima projekta, rekla je kako su tijekom provedbe zapazili novinu da dvoje djece, s obzirom na potrebe, ima jednog pomoćnika čime se smanjuje broj asistenata, no raste broj takve djece. Isto tako pojavio se i jedan broj djece za koje stručne službe škole procijene da im pomoćnik više nije potreban tako da ulogu pomoćnika i komunikacijskih suradnika preuzimaju njihovi vršnjaci, odnosno školski prijatelji.
Dario Dragin, ravnatelj OŠ Antun Gustav Matoš, koja je kao partner uključena u projekt, rekao je kako je danas na razini grada potreba za već četrdesetak učenika od čega samo za njegovu školu 29.
– Zadovoljna su i djeca i roditelji koji i traže pomoćnike u nastavi. Sve funkcionira besprijekorno pri čemu naglašavam da je uloga asistenata pomoć u svakodnevnim aktivnostima od dolaska u školu, odijevanja, odlaska na toalet ili nastavu tjelesnog do pomoći pri pisanju kod primjerice grafomotoričkih problema – rekao je Dragun.
Nositelj projekta bio je Grad Vinkovci, dok su partneri na projektu bile vinkovačke osnovne škole i Agencija za razvoj i investicije grada Vinkovaca (VIA). Direktorica agencije VIA Danijela Slipčević kazala je kako su glavni ciljevi projekta ostvareni već u prvoj godini njegove provedbe, i to od individualne podrške, jačanja znanja i kompetencija samih pomoćnika u nastavi do poticanja vršnjačke podrške i senzibiliziranja javnosti.
Sufinanciranje Grada
– Ovo nam je jedan od najznačajnijih društveno-socijalnih projekta jer smo za 59 djece koja su dio najranjivijih društvenih skupina osigurali inkluziju u samo društvo – rekla je Slipčević.
Komentirajući rezultate projekta, zamjenik gradonačelnika Josip Romić rekao je kako je Grad izuzetno zadovoljan projektom kroz koji je u protekle četiri godine prošlo 59 učenika s teškoćama u razvoju i 71 pomoćnik u nastavi.
– Projekt je vrijedan 5,8 milijuna kuna od čega je 92% sredstava osigurano iz Europskog socijalnog fonda, dok je ostatak nominiran u državni Fond za sufinanciranje od čega je Grad sudjelovao sa 139.000 kuna – rekao je Romić.