Zeleni centar Bjelovar novi je strateški projekt kojim će se osigurati nova gospodarsko-javna infrastruktura u okviru koje će se omogućiti razvoj novih proizvoda i usluga malih i srednjih poduzeća, najavljuju iz Grada. Smjestit će se na prostoru dijela sadašnje Gradske tržnice Bjelovar, gdje je u planu prostor za gospodarske manifestacije, sajmove i kongresna događanja, čime će se povećati i gospodarska aktivnost.
Unapređenje proizvodnje
Unutar Zelenog centra uspostavit će se prostorni segmenti namijenjeni unapređenju poljoprivredne proizvodnje i prerade, poput laboratorija za analizu tla, analizu meda i slično. Ukupna je vrijednost projekta, čiji je korisnik Komunalac Bjelovar, a Grad Bjelovar partner, 12,183.953,81 eura. Financijski doprinos iz ITU mehanizma iznosi 10,356.360,74 eura.
– Projekt je još uvijek u izradi, no ovo su idejna rješenja projekta i u idućih nekoliko mjeseci možemo računati da ćemo imati građevinsku dozvolu, vjerujem do ožujka. U drugoj polovici sljedeće godine očekujemo da će se raspisati zatvoreni Javni poziv na koji će se javiti Komunalac Bjelovar i Grad Bjelovar u zajedničkom partnerstvu te će nam se pokazati jesmo li zadovoljili zadane kriterije, a vrlo vjerojatno hoćemo, i onda automatski dobivamo sredstva. Ako sve bude u redu, sljedeće godine počet ćemo graditi Zeleni centar – najavio je gradonačelnik. Dodao je kako se u sklopu projekta planira i izgradnja podzemne garaže te kako je novac osiguran.
– Osim toga, ostvarit će se nešto što Bjelovarčani već dugo zazivaju. Naime, izgradit ćemo podzemnu javnu garažu s oko 150 parkirališnih mjesta. Tu će biti i elektronička punionica za električne automobile, a u planu je i hladnjača, znači osiguranje kvalitete trajnosti poljoprivrednih proizvoda. On je tu, treba nam još dva do tri mjeseca da ga završimo i dobijemo građevinsku dozvolu. Najbitnija stvar je da je novac osiguran i da je projekt praktički odobren – rekao je gradonačelnik Hrebak. Andrea Posarić, pročelnica Upravnog odjela za ITU mehanizam objasnila je tehnički dio projekta i cijeli proces.
Zelena mobilnost
– Već sam spomenula strateške projekte za koje su sredstva osigurana, među kojima je i Zeleni centar Bjelovar. Kako bi projekt bio prihvatljiv za financiranje, trebalo je u okviru planiranja projekta i u okviru prioritizacije koji je sam projekt prošao uskladiti ga s integriranim teritorijalnim programom, znači ciljevima koji se nalaze u okviru tog programa kako bi uopće mogao biti prihvatljiv. Isto tako, osmisliti sadržaje cijelog kompleksa, što je bio proces od nekoliko mjeseci, da bi se taj projekt uklopio. Važan je naglasak na integriranost cijelog projekta. To znači da projekt promiče održivu gradsku mobilnost kao dijelom prelaska na gospodarstvo s nultom misijom ugljika. Kako bi Zeleni centar mogao biti prihvatljiv, morao se uključiti taj dio koji se odnosi na zelenu mobilnost. Planiran je pilot-projekt i nabava jednog električnog mini autobusa i pri samom projektu ćemo objasniti kada i kako će voziti. Uz električni mini autobus moći će se unajmiti i električni romobili ili bicikli. Naglasak je na zeleno u području okoliša i prirodne baštine. ITU mehanizam to gleda kao širi utjecaj i tu će biti uključene i naše općine – objasnila je Andrea Posarić.