Legendarnim osječkim korzom, Kapucinskom ulicom, ipak neće juriti automobili. Ideja o ukidanju te pješačke zone u samom srcu grada stajala je u prijedlogu rješenja prometa kroz središte Osijeka koji je za Grad izradila konzultantska tvrtka iz Zagreba.
No izazvalo je to buru reakcija građana i prije početka same javne rasprave. Ta ideja, odlučeno je na koncu u gradskoj upravi, neće doći ni na dnevni red Gradskoga vijeća.
– Neće se o tome uopće razgovarati, to je završena tema! Ne pada mi na pamet pred kraj mandata sukobljavati se s građanima – kaže gradonačelnik Ivica Vrkić. Nema tu, ističe, “nikakve politike”.
Prijedlozi idu na glasovanje
– Kada je struka pitala zašto se ne bi Kapucinska koristila za promet do 14 ili 16 sati, s obzirom na to da nema više toliko ljudi u centru grada, odmah sam rekao da to pitanje ne treba otvarati jer će zbog emocija građana prema korzu doći do revolucije. Na samom početku javne rasprave istaknuo sam da sam protiv ukidanja te pješačke zone, ali sam iskazao i žaljenje i pitao se kakva smo mi to sredina ako ne možemo argumentirano razgovarati – govori Vrkić.
Riječ je, naime, o izmjenama i dopunama Urbanističkog plana uređenja središta Osijeka i Generalnog urbanističkog plana, odnosno usklađivanju viših i nižih planova. Javne rasprave o njima započele su u ponedjeljak i trajat će 15 dana. Promjene će omogućiti, ističu u Gradu, nove poduzetničke investicije pa će njih moći realizirati, među ostalima, i Auto Hrvatska, Lesnina ili Narodne novine.
– Neki se prometni koridori u GUP-u nepotrebno čuvaju 20-ak godina, a u drugim su planovima odavno izmijenjeni. Ili, Grad je darovao zemljište za gradnju Prve gimnazije, a u GUP-u su rezervirane za to čak dvije lokacije za koje više nema potrebe da se čuvaju – objašnjava nam Ljiljana Belajdžić, pročelnica Upravnog odjela za urbanizam i graditeljstvo. Ističe pak kako je riječ tek o prijedlozima planova, a kada se stručna i šira javnost očituju, glasovat će o njima gradski vijećnici.