Izbornik
Naslovnica Vijesti Hrvatska
Uz pomoć Brodosplita

Viadukt jamči da će most Čiovo biti pušten u promet do 15. lipnja 2017.

Gradilište mosta Čiovo
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Tvrtka Tomislava Debeljaka također se natjecala za posao gradnje mosta, no njena ponuda, iako najjeftinija, proglašena je nevaljanom

Hrvatske ceste ipak neće raskinuti ugovor o gradnji mosta kopno-Čiovo sa zagrebačkom tvrtkom Viadukt koja je probila rokove dovršetka radova na tom projektu. Viadukt se, naime, obvezao da će most biti pušten u promet do početka sljedeće turističke sezone i riješio je probleme s nabavom čelične konstrukcije za most, zbog čega su probijeni rokovi.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković prije dva tjedna zaprijetio je Viaduktu da će razmotriti raskid ugovora za most kopno-Čiovo koji je trebao biti gotov do kraja ove godine. Dao je pritom rok od osam dana Viaduktu za pismeno jamstvo da će most biti pušten u promet do 15. lipnja 2017. Najavio je da će se ponovno sastati u Trogiru s predstavnicima investitora i izvođača radova 6. prosinca. Viadukt je tako udovoljio zahtjevu ministra Butkovića, a za to mu je pomoć stigla iz Brodosplita koji će isporučiti potrebnu čeličnu konstrukciju za most.

Viadukt je isporuku čelične konstrukcije za most kopno–Čiovo ugovorio s makedonskom tvrtkom Iskra iz Kumanova. No ta je tvrtka u međuvremenu zapala u probleme i nije mogla ispuniti ugovoreno.

Kriterij: isporuka na vrijeme

Stoga su u Viaduktu morali naći nove dobavljače čelične konstrukcije. Jednu trećinu od ukupne količine te konstrukcije trebala je i dalje isporučiti Iskra, a ostale dvije trećine ugovorene su sa Zagreb Montažom i Đuro Đaković Montažom. No Makedonci nisu mogli isporučiti ni tu trećinu. Dosad su isporučili samo trećinu te trećine, kažu u Viaduktu. Stoga će dio konstrukcije koji Makedonci nisu uspjeli isporučiti preuzeti na sebe Brodosplit, u kojem su se već počeli pripremati za taj posao. U Viaduktu kažu da nisu mogli Zagreb Montaži i ĐĐ Montaži dati i preostali posao od Makedonaca jer te tvrtke ne bi mogle dodatne količine isporučiti na vrijeme. Viadukt je na natječaju za gradnju mosta kopno–Čiovo, koji se s 85 posto sredstava financira iz fondova EU, ponudio 169,1 milijun kuna. No na to što su Hrvatske ceste odabrale Viaduktovu ponudu čak se dva puta žalio Brodosplit.

Tvrtka Tomislava Debeljaka na natječaju za most Čiovo natjecala se sa Strabagom i Skladgradnjom i njihova ponuda bila je najjeftinija – 155,4 milijuna kuna.

No Hrvatske ceste tu su ponudu proglasile nevaljanom, a unatoč žalbama Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave, Viadukt je ipak dobio taj posao za čije mu je dovršenje sad potrebna pomoć Brodosplita.