Županijski centar 112 u Čakovcu dnevno prima 65 poziva. Iz godine u godinu broj poziva pada, uključujući i one nenamjenske i zlonamjerne kojih je čak 64 posto. Kako je istaknuto jučer na obilježavanju Europskog dana broja 112, prošle godine Županijski centar u Čakovcu registrirao je 23.885 poziva, od čega je 8542 namjenskih, 15.328 nenamjenskih i 17 zlonamjernih. Godinu prije imali su 25.600 poziva, sedamdesetak dnevno, a nenamjenskih su bila 16.453.
– U odnosu na 2017. godinu, u 2018. došlo je do pada ukupnog broja poziva za 1715, no iskoristivost broja blago je porasla, za 0,2 posto. Ove godine zabilježen je i pad broja zlonamjernih poziva – kažu u Centru 112.
Od namjenskih poziva 83 posto bilo je za hitne službe – hitnu pomoć, policiju i vatrogasce, a ostalo za komunalne službe, inspekcije, veterinarske službe.
Među nenamjenskim pozivima najviše je slučajnog uključivanja broja 112, poziva djece kojima je to bila igra, traženja operatera za mobitele i raznih informacija. U Hrvatskoj je uveden e-poziv na temelju odluke Europskog parlamenta.
Svi novi modeli automobila proizvedeni nakon 1. travnja 2018. opremljeni su funkcijom e-poziva. U slučaju ozbiljne nesreće, u vozilu se aktivira poziv prema broju 112 i šalje se SMS poruka s podacima o lokaciji i vozilu koje je sudjelovalo u nesreći.