Izbornik
Naslovnica Vijesti Hrvatska
EUROPSKI DAN

Pada broj poziva građana na 112

Hitne službe
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL/Ilustracija
Od namjenskih poziva 83 posto bilo je za hitne službe, policiju i vatrogasce

Županijski centar 112 u Čakovcu dnevno prima 65 poziva. Iz godine u godinu broj poziva pada, uključujući i one nenamjenske i zlonamjerne kojih je čak 64 posto. Kako je istaknuto jučer na obilježavanju Europskog dana broja 112, prošle godine Županijski centar u Čakovcu registrirao je 23.885 poziva, od čega je 8542 namjenskih, 15.328 nenamjenskih i 17 zlonamjernih. Godinu prije imali su 25.600 poziva, sedamdesetak dnevno, a nenamjenskih su bila 16.453.

Djeca su uživala u brojnim radionicama Čakovec Učili o robotima, 3D printanju, ali i folkloru...

– U odnosu na 2017. godinu, u 2018. došlo je do pada ukupnog broja poziva za 1715, no iskoristivost broja blago je porasla, za 0,2 posto. Ove godine zabilježen je i pad broja zlonamjernih poziva – kažu u Centru 112.

Od namjenskih poziva 83 posto bilo je za hitne službe – hitnu pomoć, policiju i vatrogasce, a ostalo za komunalne službe, inspekcije, veterinarske službe.

Među nenamjenskim pozivima najviše je slučajnog uključivanja broja 112, poziva djece kojima je to bila igra, traženja operatera za mobitele i raznih informacija. U Hrvatskoj je uveden e-poziv na temelju odluke Europskog parlamenta.

Svi novi modeli automobila proizvedeni nakon 1. travnja 2018. opremljeni su funkcijom e-poziva. U slučaju ozbiljne nesreće, u vozilu se aktivira poziv prema broju 112 i šalje se SMS poruka s podacima o lokaciji i vozilu koje je sudjelovalo u nesreći. 

Jedinstven projekt u hrvatskoj 'Povijest svijeta u šest čaša' predstavljena u Gradskoj kavani