Izbornik
Naslovnica Županije Međimurska
Tri županije zajedno grade sustav integriranog prijevoza putnika

Dostupniji, jeftiniji, sigurniji i brži prijevoz za učenike, studente i radnike koji putuju na posao

Vlak
1/2
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
Međimurska, Varaždinska i Koprivničko-križevačka županija prve u Hrvatskoj imaju master-plan o integriranom prijevozu putnika i strategiju održive mobilnosti, što znači da dugoročno promišljaju promet, a to je jedini način na koji se mogu riješiti negativni učinci

Predstavnici triju sjevernih županija potpisali su sporazum o dugogodišnjem partnerskom odnosu u razvoju željezničkog prometa i integriranog prijevoza putnika na području Koprivničko-križevačke, Međimurske i Varaždinske županije.

Vlak Sastanak s županom HŽ neće smanjivati broj linija u Međimurju, uvodi se nova do Zagreba

Dodatni trošak od 1 euro/km

– Sjever Hrvatske prednjači u mnogo toga, a pogotovo u promišljanju prometa. Međimurska, Varaždinska i Koprivničko-križevačka županija prve u Hrvatskoj imaju master-plan o integriranom prijevozu putnika i strategiju održive mobilnosti, što znači da dugoročno promišljaju promet, a to je jedini način na koji se mogu riješiti negativni učinci. Automobilski prijevoz, osim direktnih troškova, ima i dodatni trošak od jednog eura po kilometru za svakoga od nas. Proteklih pet godina bilježimo pad broja putnika u javnom prijevozu za 10 posto, dok Europska unija ima stalan porast. Mali broj linija, neefikasan sustav, zastarjeli vozni par veliki su problem željezničkog i autobusnog sustava te je potrebna transformacija cjelokupnog sustava koja će zaživjeti jedino ako krenemo promišljati promet kao ove tri županije – rekla je državna tajnica za promet u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Nikolina Brnjac.

Sporazum su potpisali međimurski župan Matija Posavec, predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić i član uprave Damir Rubčić, zamjenik župana Koprivničko-križevačke županije Darko Sobota i zamjenik župana Varaždinske županije Robert Vugrin. Kako je pojašnjeno, integrirani prijevoz putnika donijet će mnoge prednosti korisnicima - jedinstveno tarifiranje putničkih karata, usklađenje voznih redova, povećanje prometne ponude i pristupačnosti javnog prijevoza, dostupnost prijevoza u ruralnim područjima, povećanje turističkog potencijala i, najvažnije, povećanje sigurnosti u prometu. HŽ u Međimurju preveze oko dva milijuna putnika godišnje. Župan Posavec naglasio da je pitanje prometa za sjever izuzetno važna tema.

Pružni prijelaz Mursko Središće HŽ planira osigurati opasan prijelaz 2019. godine

Brza pruga prema Zagrebu

– Ovim sporazumom stvaramo okvire kako bismo integrirali prijevoz putnika, povezali cestovni i željeznički prijevoz te u konačnici osigurali kvalitetan prijevoz za učenike, studente i putnike koji svakodnevno koriste ove vrste prijevoza. No govorimo li o integriranom prijevozu, ne možemo funkcionirati isključivo na razini županije, već se moramo povezati. Zalažemo se za gradnju brze pruge prema Zagrebu, za elektrifikaciju pruga, uspostavu međunarodnog prometa, a slijedi nam i potpisivanje ugovora za radove na čvoru autoceste kod Goričana, kako bismo spojili stari i novi prijelaz – rekao je župan Posavec.