U gradskoj knjižnici 'Juraj Šižgorić' predstavljen je akcijski plan oživljavanja maloprodaje u šibenskoj povijesnoj jezgri. Mjere obuhvaćene akcijskim planom su rezultat istraživanja provedenih kroz projekt RetaiLink, sufinanciran iz europskog programa URBACT III.
Akcijski plan je rezultat sastanaka i konzultacija s velikim brojem dionika u staroj gradskoj jezgri, lokalnim vlastima te lokalnom akcijskom grupom. Prvi sastanak je održan u listopadu 2015.g., kada se ujedno i rodila ideja okupljanja i udruživanja trgovaca stare gradske jezgre u lokalnu akcijsku grupu.
Razvijanje suradnje između trgovaca i Gradske uprave radi unapređivanja uvjeta poslovanja u staroj gradskoj jezgri, poticanje i promocija poželjnih poslovnih aktivnosti, unapređenje kompetentnosti i vještina trgovaca u svrhu prilagodbe novim trendovima potražnje, potom povećanje atraktivnosti stare gradske jezgre s ciljem ublažavanja efekta sezonalnosti, marketinške aktivnosti usmjerene na povećanje vidljivosti trgovačke ponude te poboljšanje pristupačnosti staroj gradskoj jezgri – mjere su koje je definirao akcijski plan oživljavanja maloprodaje u staroj gradskoj jezgri.
Smanjenje efekta sezonalnosti, povećanje opsega i kvalitete trgovačke ponude kao motiva za posjet starom gradu i dodatan broj organiziranih događanja, također su dio plana.
- Osmišljavanjem manifestacija i nudeći sadržaje koji su građanima atraktivni, nastojao se stvoriti pozitivan efekt i privući ljude u našu staru jezgru. Brojni festivali, glazbeni i kulturni sadržaji, blagdanske manifestacije i sajmovi privlače posjetitelje, a protok ljudi je uvijek prilika i za rad trgovina te ugostiteljstva. Gradilišta u staroj jezgri pokazatelj su zaokreta koji se dogodio, a ovaj akcijski plan je izvrstan pokazatelj što dodatno trebamo raditi. Među prioritetima je svakako problematika nedostatka parkirnih mjesta, koja će biti značajno smanjena izgradnjom podzemne garaže ispod glavnog gradskog trga - rekao je gradonačelnik Željko Burić.
Na predstavljanju akcijskog plana govorili su i Petar Mišura, pomoćnik pročelnika Upravnog odjela za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj Grada Šibenika, ujedno i voditelj projekta, Zdravko Bogdan, predstavnik agencije Kreator, izrađivača plana, Kristijan Domdjoni, predstavnik Udruge poduzetnika stare gradske jezgre i Marko Chiabov, predstavnik Društva arhitekata Šibenik.
U okviru projekta predstavljena je i internetska stranica 'Idemo do grada' ,platforma namijenjena poduzetnicima, odnosno obrtnicima koja nudi besplatno oglašavanje njihovih trgovina, prodajnog asortimana te akcija i posebnih ponuda.
Osim na web stranici, oglašavanje se odvija i putem društvenih mreža, točnije istoimene Facebook stranice – 'Idemo do grada'.
Na taj način, maloprodajne aktivnosti na području centra Šibenika postaju bliže potencijalnim kupcima, čime se postiže i zadržavanje i boravak u povijesnoj jezgri Šibenika.
Predstavljanje akcijskog plana poticanja maloprodaje u centru grada pratile su i broje zabavne te trgovačke aktivnosti u staroj gradskoj jezgri, 'Zelena tržnica' uz glazbu DJ-a Santiaga Batacoste na Maloj loži, a na Trgu Medulić mađioničar Casper.