Posjetiteljima Hrvatskog pomorskog muzeja u Splitu nudi se posve novo iskustvo zahvaljujući interaktivnom kiosku putem kojeg mogu “zaroniti” u odabrane podmorske lokalitete, postavljenom zahvaljujući sredstvima Splitsko-dalmatinske županije i na poticaj pročelnice Upravnog odjela za turizam i pomorstvo Matee Dorčić.
Nove tehnologije u turizmu
Riječ je o samostojećem ekranu dijagonale 55 inča (oko 140 cm), osjetljivim na dodir. Korisnicima omogućuje izvanredno iskustvo susreta s odabranim podvodnim lokalitetima i artefaktima pomorske baštine poput olupina brodova iz antike, ranog novog vijeka, slavne Viške bitke te obaju svjetskih ratova.
Za sada su obrađena ukupno 22 lokaliteta s područja Visa, Šolte, Šćedra i niz drugih, a interaktivni kiosk i dalje će se upotpunjavati.
– Prošle godine smo u okviru projekta ‘Pomorsko je dobro’ započeli s provođenjem aktivnosti pod nazivom ‘Nove tehnologije u turizmu’. U sklopu toga smo s Hrvatskim pomorskim muzejom realizirali ovaj interaktivni kiosk. Planiramo još zanimljivosti, novi način prezentiranja mora i našeg priobalja kroz nove tehnologije u turizmu – izjavila je Dorčić.
Ravnatelj Hrvatskog pomorskog muzeja Ljubomir Radić napomenuo je kako je ranije objavljena publikacija u nakladi Županije koja je predstavila podmorske lokalitete, a ovo je daljnji iskorak kako bi sve generacije, osobito mlađe, uz pomoć suvremenih tehnologija pristupili pod more i na dubine do 120 metara.
Igrice, slagalice, razglednice
– Ovdje su predstavljeni stradali brodovi u viškom boju kao i zrakoplovi stradali u Drugom svjetskom ratu, posebno u viškom podmorju. Uređaj sadrži određene zanimljivosti, kao igrice, memory, slagalice, a možete poslati i razglednicu sa snimkom iz podmorja nekom kome želite. Niz je atraktivnih fotografija koje su načinili ronilački centri i arheolozi u podmorju. Naravno, možete okušati svoje znanje jer sadrži i određene kvizove – rekao je Radić.
Zamjenik župana Stipe Čogelja rekao je kako je cilj dizati turističku ponudu.
– Muzeji, kao naša turistička resursna osnova, postaju dodatno zanimljivi svim gostima, kako u audiovizualnom smislu tako i u pričama koje pričaju kustosi u našem projektu Dalmacija storytelling destinacija. Mislim da ćemo na taj način dobiti dodanu vrijednost već postojećih atrakcija koje imamo – rekao je Čogelja, dodavši da je ova aktivnost dio projekta koji će se nastaviti u idućoj godini, a vezan je uz promociju ronjenja. Lokaliteti u Splitsko-dalmatinskoj županiji jedni su od najbogatijih na Mediteranu.