Odmalena sam veliki zaljubljenik u biciklizam, a isto tako i u oldtajmere. S druge strane, volim svojim rukama odrađivati neke stvari, modelirati i dizajnirati. Ovo što vidite ispred sebe spoj je te tri moje strasti – kaže Dubravko Šotola, biciklistički ultramaratonac iz Slavonskog Broda, ponosno pokazujući svoj neobični bicikl s pomoćnim motorom koji je sam konstruirao. Dizajnirao ga je u retro stilu, po uzoru na Indian, Harley Davidson i druge board-track racing motore iz prve polovine 20. stoljeća. Bicikl ima motor od 80 kubika, velike kotače i u cijelosti je ručni rad. Iako izgleda poput starog motocikla, svi njegovi dijelovi su novi. Izuzetak je vilica DKW-a, preteče današnjeg Audija, iz 1938. godine. Tako nešto ne možete baš često vidjeti na ulici. Svojom ljepotom i atraktivnošću plijeni pozornost prolaznika.
Sportska linija
– Svi gledaju što je sad ovo. Prvo me pitaju gdje sam ga kupio, a onda kada čuju da sam ga napravio, zanima ih kako, što, kolika mu je cijena. To je teško reći. U dijelove je uložen određeni novac, ali sam rad je neprocjenjiv.
Rad na svom motoriziranom biciklu Dubravko je završio prije šest mjeseci. Kaže da ga nikome ne bi prodavao. Eventualno bi nekome po narudžbi napravio drugi, ali one koji se na to odluče upozorava da ne mogu proći s manje od dvije ili tri tisuće eura. Pošto je po zanimanju inženjer, Šotola je svoje ideje najprije nacrtao, konstruirao i modelirao na računalu, a zatim sve prenio u stvarnost.
– Super je osjećaj stvoriti nešto što ste htjeli i zamislili. I kada se onda vozite na tome, normalno da ste sretni. Svjesno sam išao na sportsku liniju koja mi odgovara budući da sam naviknuo voziti sportske bicikle.
Dubravkov bicikl s pomoćnim motorom vodi se kao pomoćno prijevozno sredstvo i ne podliježe registraciji, a maksimalna brzina koju može dostići je 45 kilometara na sat. Neki ga pitaju kako to da je on kao ultramaratonac koji je na biciklu prešao tisuće kilometara i koji uživa u pedaliranju na bicikl ugradio motor.
Vjetar u kosi...
– Bicikl s motorom napravio sam zbog vjetra u kosi, da se malo provozam po gradu iz vlastitog užitka. Ali naravno da ću uvijek ostati vjeran svom “normalnom” biciklu i voziti se. To je ono što je svakodnevno, a ovo je onako, ponekad...