Vrhunske akrobacije, prevrtanja, vožnje na prednjem i stražnjem kotaču, u ležećem i stajaćem položaju, s nogama preko volana, bez ruku, na glavi... To su samo neke od vratolomija kojima najbolji hrvatski kaskaderi oduševljavaju sve brojnije zaljubljenike u motore, adrenalinske ovisnike i znatiželjnike na svojim predstavama. Za sve je to potrebna nevjerojatna koncentracija i hrabrost.
U Hrvatskoj je danas samo pet profesionalnih stuntera. Povezuje ih velika strast prema motorima i akrobacijama, a kaskaderstvo je za njih stil života.
– Ljubav prema motorima rodila se još u djetinjstvu, oko pete godine života. Kao i mnogi, vratolomije sam počeo izvoditi na skuteru, a prije sedam godina prešao sam na Kawasaki koji i danas vozim – kaže Zagrepčanin Hrvoje Kostelac, jedan od sudionika prvog Moto stunt showa u Slavonskom Brodu. Za uspjeh u motoakrobacijama ključne su praksa i vještina, ali ne radi se tu samo o treningu na motoru. Veoma su važne koordinacija pokreta, rastezljivost i izdržljivost, a to se postiže napornim treninzima, kao i u svakom drugom sportu. Matija Podhraški iz Kutine u svijet stunt vožnji ušao je već s 13 godina. Nastupa diljem Europe, a rezultati koje postiže doista su impresivni. Pobjeđivao je na europskim i svjetskim natjecanjima u Njemačkoj, Austriji, Mađarskoj, Bugarskoj...
Opasno zanimanje
– Show koji je održan u Slavonskom Brodu dobar je primjer kako se radi u ovom sportu. Smatram da bi definitivno trebalo organizirati više ovakvih događanja – kaže Podhraški, četvrti najbolji stunter u Europi iako mu je tek 21 godina. Osim što je ekstreman, moto stunt je i vrlo skup sport. Održavanje, stalne dorade motora i ulaganje u motoopremu. S druge strane, u Hrvatskoj se još uvijek ne može živjeti isključivo od ovog sporta. Jedino razdoblje koje donosi nekakav profit su proljeće i ljeto, kada su u punom jeku razni motosusreti, ali živjeti se mora cijelu godinu.
Dejan Špoljar jedini u Hrvatskoj vozi s više ljudi na motoru pa je tako u svoje vratolomije u Brodu uključio i dvije djevojke. Za motore je vezan već 13 godina. Ovaj Zaprešićanin na prednjem kotaču vozi čak 200 metara, na stražnjem po 30 kilometara, a upisao se i u Guinnessovu knjigu rekorda za vožnju na stražnjem kotaču s nogama preko volana i bez ruku. Prevalio je tako 137 metara, prije njega rekord je iznosio 83 metra. – Istina, stunt je jako opasan i zahtjevan. Uložio sam strašno puno truda, istrpio sam puno padova i lomova dok sam došao na ovu razinu. Za svoju prvu Yamahu kredit sam otplaćivao sedam godina, a već nakon tjedan dana prvi put i pao s nje – istaknuo je Špoljar.