Projekt integriranog prijevoza zagrebačkog područja koji bi trebao omogućiti jedinstvenu kartu za različitih oblike javnog prijevoza, od autobusnog i željezničkog prometa do tramvaja, nastavlja se – zaključak je to radnog sastanka održanog u Zaboku na kojem su bili zagrebački župan Stjepan Kožić, zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević te, u ime domaćina, krapinsko-zagorski župan Željko Kolar.
Sustavne pripreme
Zagrebački župan Stjepan Kožić podsjetio je da projekt integriranog prijevoza traje godinama te sada dolazi u fazu kada bi trebao postati vidljiv svakom građaninu.
– Došlo je vrijeme da proširimo ovaj projekt i učinimo ga jasno vidljivim na cijelom prostoru Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije te grada Zagreba. Želimo potvrditi da ono što smo do sada radili nije bilo uzalud, već da je riječ o sustavnim pripremama za jedinstvenu kartu i povezani javni prijevoz – rekao je Kožić dodavši da je cilj ovim projektom smanjiti prometne gužve i povoljnije utjecati na klimatske promjene.
– Napravili smo analizu svega što je učinjeno oko integriranog prometa te dogovorili sastanak s potpredsjednikom Vlade i ministrom prometa Olegom Butkovićem koji će se održati 29. srpnja u Zagrebu. Mi ćemo doći s konkretnim zahtjevima vezanim uz nastavak projekta kojemu je krajnji cilj uvođenje jedne karte za putnike koja bi vrijedila za područje cijele Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije te Zagreba, neovisno o kakvoj vrsti prijevoza se radi – autobusu, tramvaju ili vlaku. Od toga nećemo odustati i smatramo da je upravo sada pravo vrijeme za realizaciju tog projekta – istaknuo Kolar.

Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević podsjetio je da su u sklopu projekta integriranog prometa do sada napravljeni različiti strateški dokumenti i studije te poručio da je sada vrijeme za infrastrukturna ulaganja.
Tarifna unija
– Posebice ulaganja u željeznicu jer jedino boljom željeznicom možemo imati bolji međugradski prijevoz i time smanjiti broj automobila u dnevnim migracijama koji rade gužve i u Zagrebu i u gradovima na širem području zagrebačke aglomeracije. Također, bitna nam je jedinstvena tarifna unija, odnosno da ljudi iz Krapinsko-zagorske i Zagrebačke županije te Grada Zagreba kupe jednu kartu koja vrijedi za sve tri županije, da vozni redovi ZET-a, HŽ-a i privatnih autobusnih prijevoznika budu sinkronizirani unutar, ali i u međužupanijskom prijevozu. To nam je idući cilj jer jedino tako možemo potaknuti veće korištenje javnog prijevoza, a time i smanjiti gužve – istaknuo je Tomašević.
Na sastanku župana i gradonačelnika sudjelovali su i njihovi zamjenici koji su članovi Skupštine društva Integrirani promet zagrebačkog područja – zamjenica krapinsko-zagorskog župana Jasna Petek, zamjenik gradonačelnika Zagreba Luka Korlaet i zamjenik zagrebačkog župana Damir Tomljenović.