Izbornik
Naslovnica Županije Osječko-baranjska
Pretovar rasutih tereta

Novi terminal Luke Osijek imat će 240 metara okomite obale i dva veza

storyeditor/2025-09-20/Terminal_1.jpg
1/3
Foto: Osječko-baranjska županija NA NOVOM TERMINALU gradi se i usipni koš, a nabavlja se i oprema, kao što su pretovarne trake i dizala za rasute terete. Izgradit će se otvorena skladišta, nova trafostanica, novi željeznički kolosijeci i nove kranske staze
Osim vezova osječka luka dobit će i svu popratnu infrastrukturu za daljnji rad - pristupne ceste, željezničke kolosijeke, kranske staze...

Županica Nataša Tramišak, zajedno s ravnateljicom Lučke uprave Osijek Ivom Horvat, obišla je radove na izgradnji terminala za pretovar rasutih tereta u Luci Osijek. Kako je pojašnjeno, radovi na terminalu uključuju izgradnju obalne građevine dužine 240 metara s dva veza, pristupne ceste, željeznički kolosijeci i kranske staze, usipni koš i uređaje za pretovar, nadstrešnicu i trafostanicu te lučku infrastrukturu.

Velika važnost

– Luka Osijek od iznimne je važnosti za gospodarski razvoj cijele Osječko-baranjske županije, ali i za cijeli vodeni put rijeke Drave, i to ne samo Osječko baranjske nego i Virovitičko-podravske, Koprivničko-križevačke i Varaždinske županije, a Luka održava i brojna pristaništa upravo tim putem – rekla je Tramišak.

Kazala je i da se izgradnja terminala za pretovar rasutih tereta u Luci Osijek, koja je dugo očekivana investicija, bliži svom kraju, što je od itekako važno za gospodarstvo istoka Hrvatske. Dodala je da vrijednost veća od 34,4 milijuna eura svakako govori i o veličini same investicije te da je osobito zadovoljstvo vidjeti da dolazi do svoga kraja.

– Dugi niz godina politički smo zagovarali da se ta investicija napravi ovdje u Osijeku i da se otvori put za intermodalni transport i prijevoz robe. Znamo da je transport robe jedan od najvažnijih preduvjeta za gospodarski uzlet i razvoj cijelog našeg područja – rekla je Tramišak.

Dodala je da je od izuzetno važno i to što Luka Osijek provodi i druge projekte, poput rekonstrukcije i izgradnje južne obale Luke Osijek, za koji je rekla da je jedan od većih projekata koji se u ovom trenutku financira sredstvima CEF-a za izradu projektne dokumentacije. Prema njezinim riječima i sva ona pristaništa koja se rekonstruiraju, koja se uređuju, svakako će promijeniti i samu sliku Luke Osijek, a posljedično i generirati neke druge gospodarske aktivnosti na ovim prostorima. Predviđeni rok za završetak radova je kraj ove godine.

NA NOVOM TERMINALU gradi se i usipni koš, a nabavlja se i oprema, kao što su pretovarne trake i dizala za rasute terete. Izgradit će se otvorena skladišta, nova trafostanica, novi željeznički kolosijeci i nove kranske staze
Foto: Osječko-baranjska županija NA NOVOM TERMINALU gradi se i usipni koš, a nabavlja se i oprema, kao što su pretovarne trake i dizala za rasute terete. Izgradit će se otvorena skladišta, nova trafostanica, novi željeznički kolosijeci i nove kranske staze

Ravnateljica Lučke uprave Osijek Iva Horvat naglasila je da će izgradnjom terminala Luka Osijek dobiti novu i modernu infrastrukturu koja će biti spremna prihvatiti velike količine rasutih tereta.

– Projekt Republike Hrvatske financira se s 85% iz Europskog kohezijskog fonda, a 15% iz državnog proračuna Republike Hrvatske. Ukupna vrijednost projekta je 34 milijuna eura, dok je vrijednost radova približno 25 milijuna eura – rekla je Horvat.

Bolja plovnost

Pojasnila je da se u sklopu radova gradi novi terminal koji će imati 240 metara okomite obale, tako da će Luka Osijek dobiti dva nova veza za brodove, kao i svu popratnu infrastrukturu. Isto tako, gradi se i usipni koš, a u sklopu projekta nabavlja se i oprema kao što su pretovarne trake i dizala za rasute terete. Izgradit će se otvorena skladišta, nova trafostanica, novi željeznički kolosijeci, nove kranske staze, dakle kompletna infrastruktura.

– Ono o čemu ćemo promišljati u budućem razdoblju, u suradnji s resornim ministarstvom, ali i drugim dionicima je osiguravanje bolje plovnosti na rijeci Dravi, da brodovi mogu nesmetano dolaziti u luku iz luke – zaključila je Horvat.

storyeditor/2025-09-19/ZapresicA1.png Lokacijska dozvola za istražnu bušotinu geotermalne vode u Zaprešiću Od energetske obnove i električnih autobusa do zelenih urbanih parkova storyeditor/2025-09-22/PXL_210925_138811945.jpg Prostor u kojem će se čuvati uspomene i predmeti iz ratnih godina U Novoj Kapeli otvorena spomen-soba poginulim hrvatskim braniteljima storyeditor/2025-09-18/ITU_potpis5.JPG Parkirna karta bit će povezana s autobusnim prijevoznikom Libertas Novih 6,5 milijuna za Park'n'ride i radove u tri dubrovačka parka