Bjelovarsko-bilogorska županija počela je izradu masterplana županijskoga prometnog sustava vrijednosti 6,8 milijuna kuna s ciljem ubrzanja izlaska iz prometne izolacije i stvaranja preduvjeta za nove gospodarske investicije, rekao je župan Damir Bajs u utorak na tiskovnoj konferenciji dodavši kako je Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture odobrilo maksimalan iznos bespovratnih sredstva od 85 posto.
Masterplan razvoja županijskog prometnog sustava trebao bi biti dovršen u roku od dvije godine, a prioritet je odrediti koliki utjecaj promet ima na razvoj gospodarstva te na koji način poduzetnicima koji posluju ili će poslovati na području ove županije osigurati jednake prometne uvjete kakve uživaju u ostatku Hrvatske. Bjelovarsko-bilogorska županija, podsjetio je župan Bajs, jedna je od rijetkih u Hrvatskoj kojom ne prolazi ni jedan metar brze ceste.
Strateški prometni pravci
- Izlazak iz prometne izolacije nije uvjet, nego preduvjet za privlačenje investicija - naglasio je župan Bajs. Kao prometne prioritete naveo je puštanje u promet brze ceste Vrbovec – Farkaševac, odnosno nastavak izgradnje prema Bjelovaru i Virovitici te dovršetak izgradnje pruge Sv. Ivan Žabno – Gradec, prve koja se u Hrvatskoj počela graditi nakon 40-godišnje stanke.
Masterplan bi, među ostalim, trebao odgovoriti i na pitanje je li dovoljno samo jedno čvorište brze ceste na bjelovarskom području ili bi se trebalo dodati, odnosno vratiti čvorište na području susjedne općine Rovišće.
Također, masterplanom bi se detaljnije trebali razradili prometni pravci koje Bjelovarsko-bilogorska županije prepoznaje kao strateške, poput Moslavačko-pokupskog smjera (Karlovac-Petrinja-Sisak-Popovača-Kutina-Garešnica-Daruvar-Grubišno Polje-Virovitica-Terezino Polje). Pakračko-okučanskog smjera (Stara Gradiška-Okučani-Pakrac-Daruvar), Podravskog spoja (Bjelovar- Đurđevac), dovršetka bjelovarske južne obilaznice i obilaznica grada Čazme te dionice pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec.