Svaka je ploča njihova parketa ručni rad i unikat. Da bi nastao samo jedan “kvadrat”, petorica zaposlenika strpljivo rade na njemu oko dva sata. Za troslojnim parketom tvrtke Pan parket iz Čačinaca “poludjeli” su pak kupci diljem svijeta. – Samo nekolicina radnika u našoj firmi zna izrađivati takav parket, a proizvodimo ga jedini u Hrvatskoj. Vrlo je tražen na tržištu, a jako ga malo ima. Stavlja ga se i na podno grijanje, ali u jako je velikim komadima pa podsjeća na starinski parket u dvorcima – prikazuje nam Daniel Smiljanić, direktor i vlasnik Pan parketa. Stranci trud, rad i kvalitetu znaju cijeniti pa kupci za taj parket izdvoje, u maloprodaji, i 180 eura po “kvadratu”.
Uložili u novu modernu prešu
Proizvedu gotovo milijun “kvadrata” podnih obloga na godinu, iz 18 vrsta drva, a više od 90 posto lansiraju na strana tržišta. Kako bi povećali kapacitet proizvodnje, kvalitetu proizvoda, pa time i izvoz, investirali su nedavno u novu višeetažnu hidrauličnu prešu. Moderan stroj vrijedan je osam milijuna kuna, od čega su dva milijuna “povukli” iz europskih fondova. U pripremi i provedbi projekta pomogla im je županijska razvojna agencija Vidra.
– Prijašnja nam je preša izgubila na snazi, preciznosti i brzini pa nam je novi stroj bio hitno potreban jer se razvijamo na vrlo zahtjevna tržišta. Povećat će se njime kapacitet proizvodnje u satu sa 108 na 141 “kvadrat”, uštedjet ćemo na energiji i ljepilu za 17 posto, a nova je preša i ekološki prihvatljivija – navodi.
Nove tehnologije otvorit će, ističe, i nova radna mjesta. Pogon tvrtke Pan parket, smješten u Orahovici, broji 120 radnika, a trenutačno zapošljavaju 15-ak novih. I tu nije kraj jer posla imaju pune ruke. Po njihovu parketu korača se u cijelom svijetu. Najvjerniji su im kupci Nijemci, Švicarci, Kinezi, osvojili su još lani i sjevernu Ameriku, a upravo su otvorili vrata i dvaju novih tržišta – Tajvana i Južne Koreje. Pronašli su nedavno i novog kupca u Americi, kanadsku tvrtku koja se bavi online prodajom u cijeloj Sjevernoj Americi. Izvoze uspješno i u Argentinu. Njihovim je parketom obložen, primjerice, Harley Davidson Shop u Švicarskoj. Prepoznatljivi su, dakle, po proizvodima od dimljenog hrasta. U specijalnoj komori dime drvo koje, ovisno o tome koliko je dugo “na dimu”, mijenja boju.
Došao iz Njemačke
Daniel Smiljanić rođen je i odrastao u Njemačkoj, a onda se taj ekonomist odlučio doseliti u Slavoniju, u kraj svojih roditelja. Tvrtku je otvorio 2003. Iako nije jednostavno, priznat će, biti poduzetnikom u Hrvatskoj, nikada nije požalio zbog svoje odluke.
– Tvrtka Pan parket dobar je primjer kako uspješnom vizijom i mudrim poslovanjem postići izvanredan uspjeh domaćim proizvodom na svjetskom tržištu. To je putokaz kako treba raditi, a Virovitičko-podravska županije će, kao i uvijek do sada, uz Razvojnu agenciju Vidra pomagati izvozno orijentiranim tvrtkama – poručuje župan Andrović.