U slavonskobrodskoj riječnoj luci na Savi gradit će prvi terminal za opasne terete u Hrvatskoj. U terminalu će na ekološki način zbrinjavati, skladištiti i prekrcavati gorivo koje brodovi koriste za svoj pogon. Vrijednost projekta koji financira EU procijenjena je na 23 milijuna eura bez PDV-a.
Prepoznati i izvan RH
Projekt dodatno dobiva na snazi uzme li se u obzir da je Slavonski Brod prva međunarodna ulazna riječna luka Europske unije, napravljena nakon Domovinskog rata. Terminal će opskrbljivati plovila klasičnim gorivom te raznim alternativnim vrstama goriva koje ta ista plovila koriste za svoj vlastiti pogon.
Marijan Jurić, ravnatelj Lučke uprave u Slavonskom Brodu poručio je da je cilj ovog projekta zaštititi rijeku Savu. Naglasio je kako će plovnost Save, što je dosad bio jedan od najvećih problema, uskoro biti riješena i kako će brodovi s Crnog mora i Podunavlja krenuti prema Slavonskom Brodu, što će dati dodatni zamah razvojnom potencijalu luke. Za pretovar u luci postoji velik interes u Slavoniji, Mađarskoj i Bosni.
– Naš koncesionar koji trenutačno radi u luci u prvih devet mjeseci povećao je kapacitet, odnosno pretovar robe za 20 posto i to nas čini izuzetno ponosnima. Svima pokazujemo da Luka Brod može raditi i da smo prepoznati kao međunarodna luka – rekao je Jurić.
U Županijskoj gospodarskoj komori održana je završna konferencija 1,2 milijuna eura vrijednog projekta izrade studije i projektne dokumentacije za terminal. Duška Kunštek, ravnateljica Uprave unutarnje plovidbe u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kazala je kako je riječ o izrazito zahtjevnom projektu, čije procedure i konstrukcije i sadržaj nisu nimalo jednostavni.
– Ovaj projekt otvara vrata brodskoj luci za drugu, još višu razinu usluge. S obzirom na velik kapacitet luke i činjenicu da je u zadnjih desetak godina u njezinu infrastrukturu uloženo oko 40 milijuna eura, a tu su i ove nove investicije – rekla je Kunštek.
Manji utjecaj na okoliš
O važnosti projekta govorio je i Ivan Ćosić, predsjednik Županijske gospodarske komore. On je naglasio da je riječ o jako bitnom projektu u smislu ekologije, transporta i pretovara tereta u luci.
– Osim direktnih benefita, projekt će donijeti otvaranje novih radnih mjesta i bolju povezanost s ostatkom Hrvatske. Njime se napokon otvara pravi put za čišćenje i uređenje korita rijeke Save, kako bi se plovnost produljila na cijelu godinu, jer je pretovar tereta vodenim putem ekonomičniji i ima manje utjecaja na okoliš u odnosu na cestovni transport – rekao je Ćosić.