Izbornik
Naslovnica Županije Virovitičko-podravska
Predstavljamo tvrtku Anka, dobitnika Zlatne kune HGK ŽK Virovitica

Sve prikolice koje naprave u Slatini – izvezu u svijet

1/3
Foto: Kristijan Toplak
U sedam godina, koliko tvrtka postoji, investirali su više od 6 milijuna eura, bez ijedne kune kredita

U sedam godina, koliko tvrtka postoji, oni su investirali više od 6 milijuna eura bez ijedne kune kredita. Zvuči to gotovo nezamislivo, jednako kao i podatak da im je izvoz 100 posto. Kupci im, pak, stižu iz Njemačke, Austrije, Italije, Švicarske, Francuske, Ujedinjenih Arapskih Emirata, skandinavskih zemalja...

Petorica radnika vratila su se iz Njemačke prije sedam godina i u Hrvatskoj ostvarila san. Riječ je o tvrtki Anka iz Slatine, koja danas broji 66 radnika, godišnje proizvedu 200 prikolica za prijevoz konja i nadograde 30 kamiona za prijevoz ovih plemenitih životinja ili, pak, za luksuzna putovanja. I zanimljivo, proizvode gotovo sve za svoj proizvod, osim guma, stakla, osovina i podvozja.

Anka d.o.o. je ovogodišnji dobitnik Zlatne kune HGK ŽK Virovitica u kategoriji srednjih poduzeća za ostvarene rezultate u 2021. godini.

Sve se ručno izrađuje

Goran Šarabok je direktor ove tvrtke čiji je vlasnik Nijemac. A kako život piše nevjerojatne priče, tako je i ispisao i Goranovu.

– Kada sam završio srednju školu, u Slatini nisam mogao naći posao pa sam otišao u Rijeku, gdje sam radio u brodogradilištima. 
Nakon 11 godina otišao sam u Njemačku – započinje Šarabok.

I u Njemačkoj se dogodio sudbonosni susret. Naime, Šarabok  se s još četvoricom kolega “auslendera” 2015. godine vratio u rodnu Slatinu iz njemačkoga Göttingena, gdje su radili u tvrtki Bernda Steinsbergera. Njemački poduzetnik predložio im je da pokrenu proizvodnju u Hrvatskoj, kupio prvu halu i strojeve i tako je počela ova sjajna poslovna priča.

– Sve se ručno izrađuje. Svaki  kamion ili prikolica imaju svog vlasnika koji prije negoli počne proizvodnja izabere boju stolarije, 
veličinu “kofera” te odredi za koliki broj konja će biti. Svako vozilo radi se po narudžbi i niti jedno nije isto, svako je unikat – pojašnjava Šarabok, ne otkrivajući cijenu proizvoda jer je to poslovna tajna. Ne otkriva, pak, niti svjetska imena vlasnika njihovih vozila...

Ovu tvrtku, čiji pogoni se nalaze nasuprot željezničkog kolodvora u Slatini, s druge strane pruge, obišli su i virovitičko-podravski župan Igor Andrović i njegov zamjenik Marijo Klement. Čestitali su Šaraboku na sjajnim rezultatima i uvjerili se, kažu, “kako se tu, u Slatini i Virovitičko-podravskoj županiji, radi top proizvod na svjetskoj razini”.

– Ovo je uspješna priča povratnika iz Njemačke, koji je tamo naučio posao te je zajedno s vlasnikom dogovorio da se ovdje otvori jedna takva tvrtka, što se pokazalo uspješnim. Ono što je zanimljivo je da ovdje rade, mogu reći, inovativne stvari – od nacrta 
do gotovog proizvoda. Također, bitno je napomenuti da je poslovanje ove tvrtke veliki uspjeh za Slatinu i cijelu Virovitičko-podravsku županiju, i po broju zaposlenih i po prihodima, ali i po proizvodu koji je izvozni – naglasio je župan Andrović.

Inače, ovdje rade najbolji od najboljih. Kad dozna za dobrog majstora, Goran Šarabok ne odustaje, kaže, dok ga ne dovede u tvrtku Anka. Naravno, daje i plaću veću nego drugi, jer to je politika firme u kojoj su radnici iznimno važni, a dobit tvrtke “ne ide na debele mašine”, već u poboljšanje poslovanja. Zlatna kuna je stigla kao kruna tog rada i vizije firme.

Od mikrovalne do solara

– Zlatna kuna nam je veliki poticaj za dalje, da radimo više i bolje. Dosad smo iz godine u godinu rasli, otvarali po jedan novi pogon i zapošljavali na godišnjoj razini dvadesetak novih djelatnika. Imamo i viziju daljnjeg razvoja – ističe Šarabok, obilazeći pogone koji rastu iz godine u godinu.

A ako nekome zatreba ovaj proizvod, dobro je znati specifikacije. Iza kabine vozača nalazi se apartman opremljen hladnjakom, mikrovalnom pećnicom, ležajevima, ormarićima, toaletom, tušem. Sve je maksimalno prilagođeno pa se tako stol i garnitura za sjedenje po potrebi mogu pretvoriti u još jedan ležaj. U drugom je dijelu prostor za konje, a dužina nadogradnje ovisi o njihovu broju. U kamione su ugrađene i instalacije električne struje ili solarni paneli, ali i vodovodne instalacije. Svako vozilo ima tank s pitkom vodom i tank za otpadne vode.