Izbornik
Naslovnica Gradovi Slavonski Brod
Cilj projekta je da građani što manje koriste automobile

Autobusom do bolnice ili tržnice besplatno i bez gužvi i stresa

storyeditor/2024-11-15/gradski_prijevoz_1.jpg
Foto: Slavonski Brod OD POČETKA travnja u Slavonskom Brodu ne naplaćuje se vožnja javnim gradskim prijevozom
Slavonski Brod prvi je hrvatski grad u kojem se javni gradski prijevoz ne naplaćuje. Ugovor s koncesionarom potpisan je na četiri godine, a cilj projekta je smanjenje zagađenja te ušteda koju će građani na ovaj način ostvariti

Brodski gradonačelnik Mirko Duspara potpisao je s tvrtkom Terzić bus ugovor kojim je u Slavonskom Brodu u sljedeće četiri godine osiguran besplatan javni gradski prijevoz za sve građane i posjetitelje. Vrijednost ugovora s PDV-om iznosi 3,118.888 eura.

Od početka travnja u Slavonskom Brodu ne naplaćuje se vožnja javnim gradskim prijevozom. Vožnja autobusima besplatna je za sve, a cilj cijelog projekta je smanjenje zagađenja, kao i ušteda koju će građani na ovaj način ostvariti.

Primijenili europsku praksu

Ovakva praksa već postoji u nekim europskim gradovima, a Slavonski je Brod prvi hrvatski grad u kojem je javni gradski prijevoz besplatan za sve. Veća upotreba javnog prijevoza smanjuje broj automobila na cestama, što pomaže u smanjenju koncentracije prometnih gužvi. Prometne gužve rezultiraju većom potrošnjom goriva i kod osobnih automobila, a time i većim emisijama zbog učestalog zaustavljanja i kretanja vozila. Tekući promet znači manje goriva i manje onečišćenja.

Grad je do sada subvencionirao plaćanje prijevoza umirovljenicima i učenicima, kao i korisnicima brdskih linija. Cilj projekta je da građani što manje koriste svoje automobile. Osim uštede na gorivu, uštedjeti mogu i na plaćanju parkirnih mjesta, a upravo na ovaj način u konačnici dolazi i do smanjenja zagađenja. Manje automobila na cestama znači manje emisija ugljičnog dioksida i drugih štetnih plinova, poput dušikovih oksida, koji znatno pridonose zagađenju zraka i klimatskim promjenama. Smanjenjem broja automobila smanjuje se ugljični otisak i utjecaj na okoliš i zdravlje.

– Od 2016. godine pokušavamo provesti ovaj projekt, ali uvijek bi se nešto ispriječilo i nešto bi nas poništavalo. Evo, sada smo ga nakon dvije žalbe napokon uspjeli privesti kraju. Na ovaj način omogućili smo Brođanima i svima koji dolaze u naš grad besplatno korištenje gradskog javnog prijevoza. Ljudi koji budu koristili ovu uslugu, neće imati potrebe sjedati u auto i nervirati se tražeći slobodno mjesto za parkiranje kod bolnice, tržnice ili nekog trećeg mjesta, jer autobus će stizati praktično svakih desetak minuta – istaknuo je gradonačelnik Duspara.

Osam kružnih linija

Javni gradski prijevoz organiziran je u osam linija. Kružna, nulta linija nadopunjuje najfrekventnije lokacije u gradu, odnosno obuhvaća uži centar grada: od Korza, tržnice, bolnice, Doma zdravlja na Plavom polju, Svačićeve ulice kod trgovačkih centara te trgovačkog centra i graničnog prijelaza u Ulici Josipa Rimca. Tom se linijom postiže učestalost polazaka za građane te se povezuje s ostalim gradskim linijama na terminalu javnog gradskog prijevoza koji se nalazi na Trgu hrvatskog proljeća, iza postojeće prodavaonice.

Povećanom upotrebom javnog prijevoza smanjuje se potreba za fosilnim gorivima i stoga je važno raditi na jačanju svijesti o ekološkim prednostima održivog prijevoza. Besplatan javni prijevoz mjera je koja znatno pridonosi očuvanju okoliša i poboljšanju kvalitete života u urbanim sredinama.

storyeditor/2024-11-15/a_karaula_foto_kristijan_toplak.jpg Virovitičko-podravska županija sufinancirala je projekt s nešto više od 1,5 milijuna eura Stara karaula postala moderni praktikum za pčelarstvo i enologiju storyeditor/2024-11-07/Tadija_Pranjic.jpg Velečasni Tadija Pranjić Odlazak dobrog duha Vinkovaca Samobor nastavlja sa sadnjom stabala Samobor Sade 782 nova stabla, za svaki rođendan po jedno