Tijekom aktualnog sata Hrvatskog sabora, saborski zastupnik Dario Hrebak postavio je ključno pitanje koje se odnosi na završetak radova na brzoj cesti prema Bjelovaru, kao i na nastavak povezivanja prema Virovitici. Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković iznio je detalje o dinamici projekta Podravskog ipsilona, koji je od iznimne važnosti za razvoj središnje Hrvatske.
Ministar Butković istaknuo je kako radovi na preostalih 12 kilometara brze ceste od Farkaševca prema Bjelovaru napreduju unatoč izazovima na tržištu, poput porasta cijena građevinskog materijala i logistike.
– Unatoč određenim izazovima, uspješno smo riješili sve prepreke i projekt ide prema planu. Prema informacijama iz Hrvatskih cesta, preostalih 12 kilometara ceste bit će završeno u roku od godinu dana – izjavio je Butković. Podsjetio je kako je dionica do Farkaševca završena 2019. godine te da su radovi podijeljeni u dvije faze kako bi se osigurala kontinuiranost gradnje.
Nova gospodarska zona
Radovi na ovoj dionici dio su šireg projekta Podravskog ipsilona, koji obuhvaća povezivanje Zagreba s Bjelovarom, Viroviticom i Koprivnicom. Projekt je od strateške važnosti za unapređenje prometne infrastrukture u središnjoj Hrvatskoj te će povećati mobilnost stanovništva i konkurentnost lokalnog gospodarstva.
Saborski zastupnik i gradonačelnik Bjelovara Dario Hrebak naglasio je važnost pravovremenog završetka radova, posebice zbog nove gospodarske zone Veliko Korenovo.
– Zona veća od 50 hektara otvara mogućnosti za brojne investicije i nova radna mjesta. Brza cesta nije samo prometna poveznica, već ključ za gospodarski razvoj i povećanje konkurentnosti naše regije. Stoga je ključno da radovi teku prema planu i bez dodatnih odgoda – rekao je Hrebak.
Dodao je kako se Bjelovar sve više pozicionira kao ključni gospodarski centar u regiji, a brza cesta omogućit će lakši pristup investitorima, bolju povezanost s glavnim gradom i znatno skraćenje vremena putovanja za sve korisnike.
Ministar Butković najavio je da su već pokrenute pripreme za gradnju prve dionice od Bjelovara prema Bulincu, čija je duljina približno 10 kilometara, a vrijednost radova procjenjuje se na oko 30 milijuna eura. U sklopu ovog projekta predviđeno je i povezivanje prema Virovitici, a kompletna dionica trebala bi biti završena tijekom mandata ove Vlade.

– Podravski ipsilon od strateške je važnosti za cijelu središnju Hrvatsku. Osiguranje brže povezanosti sjevera zemlje s glavnim gradom, ali i povezivanje manjih gradova, poput Virovitice i Koprivnice, znatno će pridonijeti razvoju gospodarstva i mobilnosti stanovništva – rekao je Butković.
Planirani nastavak radova uključuje i dodatna infrastrukturna ulaganja, poput modernizacije prometnih čvorova i izgradnje novih spojeva prema okolnim naseljima, što će osigurati dodatnu prometnu sigurnost i bolju prometnu protočnost.
Nacionalni interes
Ukupna vrijednost radova na preostalih 12 kilometara iznosi oko 50 milijuna eura. Investicija je dio šireg plana unapređenja prometne infrastrukture, kojim će se znatno smanjiti vrijeme putovanja između Zagreba i Bjelovara, ali i otvoriti nove gospodarske mogućnosti za lokalne zajednice.
– Ovo je projekt od nacionalnog interesa koji će donijeti dugoročne koristi ne samo Bjelovaru i Virovitici, već i cijeloj regiji. Veseli me vidjeti da su svi sudionici, od Hrvatskih cesta do lokalnih vlasti, u potpunosti posvećeni ovom cilju – zaključio je Butković.
Građani Bjelovara i okolnih mjesta s nestrpljenjem očekuju dovršetak ove ključne prometne poveznice. Brza cesta neće samo skratiti vrijeme putovanja, već će donijeti niz prednosti u obliku gospodarskog razvoja, novih radnih mjesta i povećane sigurnosti prometa.
Za grad Bjelovar, ovo je više od infrastrukturnog projekta – to je ulaganje u bolju budućnost cijele regije. Dovršetkom Podravskog ipsilona Bjelovar će dobiti snažniji zamah za daljnji razvoj, dok će lokalno stanovništvo imati koristi od modernije i sigurnije prometne mreže. Vlada Republike Hrvatske i svi sudionici projekta istaknuli su posvećenost ostvarivanju ovog cilja u zadanom roku, što ulijeva optimizam i povjerenje u daljnji razvoj prometne infrastrukture u zemlji.