Grad Zaprešić intenzivno radi na procesu digitalizacije i transparentnosti uprave. Izrađena je nova mrežna stranica koja, osim što je modernizirana, gradsku upravu predstavlja kao primjer dobre prakse za učinkovitost, otvorenost i transparentnost u odnosu s građanima, a cilj je implementacijom pametnih rješenja u razna područja prije svega olakšati im život i poslovanje u gradu. Izrađena je u skladu sa Zakonom o digitalnoj pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora i Strategijom prometnog grada Zaprešića.
Uvid u proračun
Implementirana je web-platforma “Otvoreni grad” koja građanima pruža niz elektroničkih usluga koje se odnose na informiranje ili komunikaciju s gradskim službama te uvid u funkcioniranje Grada. Otvorena i jednostavna za pristup putem interneta, ova platforma dostupna je putem računala, tableta i mobitela, a građanima, kažu u Gradu, pruža sve servise na jednom mjestu. Servisi iProračun i iTransparentnost pružaju pak uvid u gradski proračun i poslovanje Grada, a kroz platformu je moguć pregled i podmirivanje računa i obveza prema svim gradskim ustanovama. U digitalnoj su formi prijave djece u dječje vrtiće. Dio je to projekta informatizacije procesa i uspostava cjelovite elektroničke usluge upisa u odgojne i obrazovne ustanove, koji provodi Ministarstvo uprave u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja i Hrvatskom akademskom i istraživačkom mrežom – CARNET-om, kako bi se u potpunosti digitalizirali svi procesi prijava i upisa u odgojno-obrazovne institucije kroz cijelu obrazovnu vertikalu na razini države.
Projekt je financiran iz Europskog socijalnog fonda u sklopu Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali. Uz to, ističu u Gradu, moguć je i upis djeteta putem sustava e-Građani kroz uslugu e-Novorođenče sa svega nekoliko klikova. – Na ovaj način, uvođenjem elektroničkog zaprimanja zahtjeva za novčanom naknadom za novorođenčad roditelji više neće morati dolaziti osobno ili poštom dostavljati zahtjev i svu potrebnu dokumentaciju, već će sve to moći učiniti na jednom mjestu pri samoj prijavi djeteta u matičnom uredu ili putem usluge e-Novorođenče. Također je digitaliziran i postupak prijave na natječaje za sufinanciranje projekata i programa udruga i drugih organizacija civilnog društva – pojašnjavaju.
Nedavno je građanima otvoren i sustav “Gradsko oko”, pa preko aplikacije na svojim pametnim telefonima mogu prijavljivati komunalne probleme. U sklopu prijave građani imaju uvid u detalje prijave s fotografijama, opisom i tijekom prijave uz kartografski prikaz s točnom geolokacijom. Usto dobivaju i povratnu informaciju o postupanju po svakoj prijavi, čime se povezuju izravno s Gradskom upravom i odgovornim društvima.
Rješavanje predmeta
– U tijeku je uspostava informacijskog sustava uredskog poslovanja, odnosno skup aplikacija i modula koji prate Uredbu o uredskom poslovanju pa će omogućiti potpunu kontrolu nad kolanjem dokumenata unutar organizacije i znatno unaprijediti komunikaciju i brzinu rješavanja predmeta. Digitalizacijom dokumenata bit će omogućena njihova brza dostupnost putem pretraživanja, analiza broja i statusa riješenosti predmeta u postupku, neograničene mogućnosti kreiranja novih vrsta dokumenata ili izmjene postojećih, a uz to će unaprijediti i komunikaciju s građanstvom kroz eksport podataka putem web-servisa – izvijestio je Grad. U izradi je i mobilna aplikacija koja će omogućiti građanima da putem anketa aktivnije sudjeluju u iznošenju svojih stavova. Grad Zaprešić je u prošlogodišnjem izboru najboljih gradova pobijedio u kategoriji Smart city, a proces digitalizacije Gradske uprave još je jedan prilog tome.