Izbornik
Naslovnica Gradovi Koprivnica
značajna poboljšanja za sigurnost prometa

Koprivnicu 2023. godine čeka prometna renesansa

Foto: Koprivnica
Grade se rotori, nadvožnjaci, podvožnjaci i u proračunu je predviđena i temeljita obnova Starčevićeve ulice – od križanja s Kolodvorskom do križanja s Basaričekovom

Kako danas stoje stvari, 2023. godine Koprivnicu čekaju veliki zahvati u prometnoj infrastrukturi koji će donijeti značajna poboljšanja za sigurnost prometa na području grada. U središtu te prometne renesanse svakako su kapitalni objekti na dionici drugoga kolosijeka pruge.

Oprez u prometu

U sklopu tog megaprojekta koji je u punom zamahu grade se nadvožnjaci i podvožnjaci kod Podravkinih silosa te na državnoj cesti prema Danici.

Hrvatske ceste uskoro počinju s obnovom nadvožnjaka na podravskoj magistrali, onog kod križanja s Križevačkom cestom. Tijekom obnove nadvožnjak će u potpunosti biti zatvoren za promet, što će dovesti do teškoća na području lokalnih cesta i gradskih ulica na koja će vozila biti preusmjeravana. Obnova bi trebala biti dovršena do srpnja.

Osim toga, Hrvatske ceste su u javno savjetovanje uputile projekte gradnje velikog rotora u Koprivnici na križanju važnih prometnih pravaca na državnim cestama DC2 i DC41, točno kod tog nadvožnjaka koji se počinje obnavljati. Dionica državne ceste DC2 i DC41 na kojoj se predviđa gradnja kružnog toka čini čvorište za tri važna prometna pravca Varaždin – Križevci – Đurđevac te je jedno od jače prometno opterećenih raskrižja u Koprivnici, tim više jer je i glavni tranzitni pravac prema Mađarskoj, do graničnog prijelaza Gola.

Javno savjetovanje trajalo je do 27. prosinca, što znači da bi početkom 2023. godine mogao biti raspisan javni natječaj za gradnju rotora. Procijenjena vrijednost radova je oko 5,6 milijuna kuna s PDV-om.

Dionice DC2 i DC41 su prometno opterećene svim kategorijama vozila, a vrijednost prosječnoga godišnjeg dnevnog prometa iznosi 8449 vozila na DC2 u smjeru Đurđevca, 4455 vozila na DC41 u smjeru Križevaca i 3915 vozila na DC2 u smjeru Botova.

Tijekom gradnje rotora bit će teškoća u prometu zbog privremene regulacije. U nekoj fazi radova predviđa se i mogućnost potpunog zatvaranja dijela državne ceste DC2 od Križevačke ceste do Starigradske ulice. Zbog gradnje rotora treba srušiti dvije kuće s pomoćnim gospodarskim objektima.

”To su građevine na Križevačkoj cesti 39 i na Križevačkoj cesti 39B”, navodi se u projektu.

Tijekom 2023. godine planirana je i gradnja rotora na Starogradskoj ulici u Koprivnici, kod zgrade Hrvatskog autokluba i mosta preko potoka. Riječ je o problematičnom križanju s čestim prometnim nesrećama, pa je kružni tok tamo nužnost. Zahvat će financirati Hrvatske ceste s obzirom na to da se radi o državnoj prometnici. Kako je dosad najavljivano, radovi bi mogli početi u proljeće.

Grad je pripremio i projekte gradnje novog rotora na križanju Starogradske, Nemčićeve i Križevačke ulice na Trgu mladosti. Taj bi rotor ipak mogao malo pričekati s obzirom na to da križanje nije toliko prometno problematično.

Dvosmjerna Starčevićeva

Osim toga, u proračunu za 2023. godinu predviđen je početak radova na temeljitoj obnovi Starčevićeve ulice, i to cijelom njezinom duljinom – od križanja s Kolodvorskom do semafora na križanju s Basaričekovom. Starčevićeva bi ubuduće trebala biti dvosmjerna cijelom svojom dužinom (sad je jednosmjerna od Basaričekove do pekarnice kod Podravke).

Velika je novost da bi se i u Starčevićevoj trebao graditi rotor, i to upravo pokraj pekarnice kod Podravkina drvenog pijetla.

Direktor Koprivničkih voda Zdravko Petras: Radovi na Aglomeraciji bit će gotovi do kraja 2023. U čast 75. rođendana tvrtke Podravka darovala devet tona hrane Crvenom križu Koprivnice Detalji proračuna za 2023. Sustav Grada Koprivnice godinu završava u plusu od 1,1 milijun €