Mogli bismo reći da se do inovativnih rješenja najčešće dolazi tako što netko sam uoči ili doživi neki problem pa ga onda odluči sam i riješiti. I to tako da pritom osmisli i stvori neko posve novo i praktično rješenje koje će u istim ili sličnim situacijama od koristi biti i mnogima drugima.
Među takve “kreativce” odnedavno se može ubrojiti i 34-godišnji dubrovački inovator Vedran Miović. On je osmislio mobilnu aplikaciju Eatsy Bitsy koja je, najavljena kao inovacija koja mijenja gastrosvijet kakav poznajemo, predstavljena sinoć i u zagrebačkom Kaptol centru, a neki je već simbolično nazivaju – “Uberom” za restorane.
Riječ je, naime, o aplikaciji koja služi za rezervacije mjesta u restoranima, odabir i narudžbu hrane, ali i plaćanje onog što se pojelo, a upravo ovo potonje čini je jedinom svjetskom mobilnom aplikacijom ovakvog sadržaja.
Obostrano ocjenjivanje
– Kako i sam imam tvrtku i putničku agenciju, ideja za ovu aplikaciju došla je iz mojeg vlastitog iskustva u poslu, točnije u turizmu. Kako mi našim gostima radimo i razne rezervacije, tako smo pri dolasku ili rezerviranju mjesta u restoranima često dolazili do toga da su restorani već puni pa sam shvatio da bi u takvim situacijama pomogla jedna nova aplikacija koja bi i nama, i turistima, i svima ostalima mogla olakšati uživanje u hrani.
Naime, ova aplikacija omogućuje odabir restorana u koji se želi otići, rezervaciju mjesta te izabiranje i narudžbu jela na temelju ponuđenog jelovnika i cjenika. Iskreno, prva je ideja bila osmisliti nešto da bismo sebi olakšali posao, no uvidjevši da na hrvatskom tržištu takvo nešto ne postoji, moj tim i ja osmislili smo ovu aplikaciju koja se od drugih, postojećih u svijetu izdvaja po tome što je ona ujedno i sredstvo za plaćanje.
Gosti ne moraju više razmišljati jesu li ponijeli novac. Jednom kad je kartica unesena u sustav sve je ostalo na mobilnoj aplikaciji. Nakon konzumacije, pošto restoran izda račun i iznos, koji se gostu pojave na ekranu mobitela, gost račun može mobitelom i platiti.
Korištenjem ove aplikacije ujedno su onemogućeni lažni komentari jer samo oni gosti koji su stvarno bili u nekom restoranu i u njemu konzumirali hranu te je i platili mogu taj restoran i hranu komentirati, odnosno ocjenjivati. A restoran također može ocjenjivati i gosta.
Time se stvara zajednica povjerenja korisnika i vlasnika restorana, nešto slično Uberu, jer samo oni koji to koriste mogu naručivati i ocjenjivati – kazao nam je Vedran Miović. Dometnuo je da se ista aplikacija može koristiti i za naručivanje dostavljanja hrane.
Od mladog dubrovačkog inovatora doznali smo i to da je aplikacija osmišljena i u pokusnu upotrebu puštena tijekom proljeća, a da u ovom trenutku ima već oko dvije tisuće korisnika.
Proširenje tržišta
– Trenutačno se ovom aplikacijom mogu rezervirati mjesta, naručiti i platiti hrana u stotinjak restorana u Hrvatskoj, od toga je njih 60-ak u Zagrebu, 30-ak u Dubrovniku i desetak u Zadru. Uskoro bi se aplikacija trebala početi koristiti i u nekim restoranima u Splitu, a u Zagrebu i Dubrovniku broj restorana stalno raste.
Naravno, želja nam je mogućnost upotrebe aplikacije proširiti i izvan naše zemlje. Čim pokažemo i dokažemo da je to dobra stvar za hrvatsko tržište, vidjet ćemo koje su mogućnosti da ovu inovaciju proširimo i na strana tržišta. Pritom najprije mislim na Sloveniju i Austriju, a onda i dalje – najavljujući širenje posla kazao je Miović i napomenuo da aplikacija korisnicima nudi opsežnu tražilicu koja olakšava pronalaženje restorana baš prema njihovim interesima.