Dubrovčani imaju novi đir, Lapadsku obalu. Već nakon otvorenja u siječnju ove godine građani su vrlo brzo prigrlili ovaj novouređeni dio grada. Naime, završetkom najvećeg cestovnog infrastrukturnog projekta Grada Dubrovnika – rekonstrukcije i proširenja Lapadske obale, Dubrovnik je dobio i novu omiljenu šetnicu građana i turista. Zbog radova na sveobuhvatnom projektu ovaj je prostor bio nedostupan nešto više od dvije i pol godine. No, isplatilo se čekati svima, osobito stanarima i ugostiteljima ovog dijela Dubrovnika jer su u konačnici dobili reprezentativan i ugodan prostor za život i rad.
Povijesno okružje
Od nekada neugledne ulice, danas je ovaj dio grada postao mjesto za izlaske, šetnju, rekreaciju, odmor na klupama uz more. U ljetnim danima to se najbolje vidi u poslijepodnevnim i večernjim satima kada mnogi Dubrovčani i gosti grada ovdje pronalaze prostor za sebe, bilo da posjećuju neki od ugostiteljskih objekata ili jednostavno uživaju u šetnji obalom.
U ovom lijepom prirodnom, ali i povijesnom okružju nalaze se i neke od povijesno važnih zgrada i institucija poput Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Dubrovniku – smještenog u ljetnikovcu Sorkočević, Vila Eliza – u kojoj djeluje Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku, Hotel Lapad – jedan od rijetkih koji je sačuvao svoj izvorni izgled u svojoj povijesti dugoj 110 godina, brojni restorani i drugi ugostiteljski objekti te marina za nautički turizam. U okviru Lapadske obale nalaze se i komunalni vezovi Dubrovčana, benzinska crpna stanica za plovila, sportski klubovi.
– Iako su mnogi bili skeptični oko toga kako će Lapadska obala izgledati i funkcionirati nakon radova, vjerujem da su danas svi mišljenja kako je u konačnici Dubrovnik dobio reprezentativni prostor za građane i turiste. O tome najbolje svjedoče sami građani i turisti koji uvelike koriste i posjećuju ovaj dio grada. Uređenje Lapadske obale projekt je koji se desetljećima iščekivao, a mi danas možemo reći da smo ispunili taj san – kaže gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković.
Osim što je odrađena temeljita rekonstrukcija, Lapadska obala je i proširena te je umjesto jednog prometnog traka to sada dvotračna, dvosmjerna cesta sa širokom popločenom šetnicom, oplemenjena zelenilom, uređenim autobusnim stajalištima i parkiralištima, biciklističkom stazom, novom javnom rasvjetom. Povećana je razina sigurnosti prometa i kvalitete javnog gradskog prijevoza te rasterećeni postojeći dominantni prometni pravci.
Najveće ulaganje
Radovi su bili zahtjevni, s obzirom na to da se jedan dio odvijao u moru, gdje su za izgradnju novog obalnog zida postavljena 134 armirano-betonska pilota, na koje su se potom ugrađivali višetonski armirano-betonski horizontalni i vertikalni elementi. Sve je trebalo prilagoditi geologiji tla i udovoljiti uvjetima iz studije utjecaja na okoliš. Ujedno su položeni kolektori oborinske odvodnje, vodoopskrbnog sustava, ugrađene crpne stanice, položene instalacije niskonaponske i telekomunikacijske mreže. Kako bi se zaokružio novi izgled impozantne građevine, na obalni su zid ugrađene kamene obloge, a kamenom je popločana i cijela šetnica.
Temeljita obnova i dogradnja Lapadske obale kapitalna je investicija od javnog interesa, ujedno najveće ulaganje u prometnu infrastrukturu užeg centra grada u posljednjih pedeset godina. Vrijedna je 9,3 milijuna eura i u potpunosti financirana europskim i nacionalnim sredstvima.