U Osijeku počinju radovi na obnovi i modernizaciji 9,5 kilometara tramvajske pruge, u sklopu čega će biti sagrađene i 23 tramvajske postaje prilagođene osobama s invaliditetom.
Niskopodni tramvaji
Riječ je o investiciji od 127 milijuna kuna, a koja je dio realizacije najvećeg projekta modernizacije osječkog javnog prijevoza ukupno vrijednog 267 milijuna kuna. Projekt je sufinanciran sredstvima iz EU fondova u iznosu od gotovo 200 milijuna kuna, a ostatak novca osiguravaju Vlada RH i Grad Osijek.
– Ovaj je projekt jedan od dokaza da grad Osijek grabi krupnim koracima prema naprijed. Priprema je to za dolazak novih,
niskopodnih tramvaja u Osijek, a govorimo o obnovi 9,5 kilometara tramvajske mreže, kao i o 23 stajališta koja će postati dostupna osobama s invaliditetom. Prvi u Hrvatskoj primijenit ćemo najsuvremeniju tehnologiju pričvršćivanja tračnica za podlogu – rekao je gradonačelnik Ivan Radić, ističući kako je cilj povećati broj korisnika gradskog prijevoza.
Radić je ocijenio da će projekt doprinijeti razvoju grada te poboljšanju životnog standarda građana.
– Uz nove niskopodne tramvaje koji će stići kada se obnovi tramvajska infrastruktura, u Osijek stiže i nova flota od 13 autobusa. Osijek će dobiti javni gradski prijevoz na razini europskih standarda kad je riječ o sigurnosti, pouzdanosti, dostupnosti osobama s invaliditetom te smanjenju negativnih CO2 emisija – dodao je Radić.
Istaknuo je da je tramvajska infrastruktura jedna od ključnih zelenih politika Europske komisije te najavio i njezino proširenje. Uz obnovu tramvajske pruge i postaja, radovi koje izvodi tvrtka Swietelsky uključuju i modernizaciju dviju ispravljačkih stanica te gradnju jedne posve nove, a trebali bi trajati dvije godine.
Na snazi je privremena regulacija prometa, a gradonačelnik Radić rekao je kako su osigurani zamjenski autobusi i zahvalio građanima na strpljenju. Dejan Rusmirović, direktor osječkog GPP-a, pojasnio je da će se radovi odvijati na nekoliko dionica. Prva je na potezu od Svilajske do Višnjevca, u dužini od 700 metara, istodobno i sjeverni i južni kolosijek. Nakon toga radit će se od Kanižlićeve prema Trgu Ante Starčevića, a potom od Trpimirove do Trga. Tu je i cijela ruta “kolodvorca” te dionica na Vinkovačkoj cesti do Dunavske. Rusmirović je dodao da je u tijeku faza izrade idejnog projekta nove remize te nastavka tramvajske pruge do Zelenog polja, što bi također trebalo biti sufinancirano iz EU fondova.
Najveće ulaganje u 14 godina
Projekt modernizacije tramvajske infrastrukture na području grada Osijeka inače je podijeljen u dvije aktivnosti. Prva se odnosi na elektromonterske i građevinske radove na modernizaciji i gradnji ispravljačkih stanica te na modernizaciju kontaktne mreže i
gradnju podzemne kabelske mreže. Ovi su radovi vrijedni gotovo 58 milijuna kuna.
Druga se aktivnost odnosi na proteklog tjedna započete građevinske radove na modernizaciji tramvajske pruge i tramvajskih postaja. Riječ je o prvom velikom ulaganju u osječku tramvajsku mrežu u posljednjih 14 godina.