Izbornik
Naslovnica Gradovi Šibenik
Novo pojačanje javnog gradskog prijevoza

Od rujna na šibenskim cestama 11 novih niskopodnih autobusa

Foto: Šibenik
Gradonačelnik Željko Burić rekao je da će Grad Šibenik javnim prijevozom pokriti svoje cjelokupno područje veličine 525 četvornih kilometara

Posljednja dva od 11 novih niskopodnih autobusa, nabavljenih u sklopu EU projekta “Integrirana mobilnost na području Grada Šibenika – povećanje broja putnika u javnom gradskom prijevozu”,  stigla su u Šibenik. Autobusi marke MAN bit će dio nove gradske komunalne tvrtke, a šibenskim prometnicama vozit će od rujna ove godine.

Elementi hibrida

– Početak funkcioniranja novog gradskog javnog prijevoza planiramo na jesen i to će biti prekretnica u komunalnom uređenju grada. Organiziranim, točnim i dostupnim komunalnim prijevozom steći ćemo preduvjete da na potpuno drugačiji način utječemo na promet u tijeku, ali i promet u stajanju – rekao je šibenski gradonačelnik Željko Burić dodavši da će Grad Šibenik javnim prijevozom pokriti svoje cjelokupno područje veličine 525 četvornih kilometara.

Novi niskopodni autobusi su na dizel pogon i imaju elemente hibrida. Dužine su 12 metara, a  zbog svoje konfiguracije omogućavat će lak ulazak osoba invalida i osoba s otežanom pokretljivošću te će u njima biti mjesta i za roditelje s kolicima za djecu. Autobusi su visoke razine opremljenosti i norme EURO 6 pa će putovanja gradskim ulicama biti puno ugodnija.

Zamjenom dotrajalih autobusa koji trenutačno prometuju po gradskim ulicama, ostvarit će se i pozitivan utjecaj na klimu zbog manje emisije plinova.

– Vrijednost autobusa je otprilike 20,9 milijuna kuna bez PDV-a, a 85 posto je financirano sredstvima Europske unije. Riječ je o projektu “Integrirana mobilnost na području grada Šibenika – povećanje broja putnika u javnom gradskom prijevozu” u sklopu kojeg je već sagrađena podzemna garaža i logistički centar na Poljani, a zahvaljujući kojem će Šibenik dobiti i 17 novih digitalno opremljenih autobusnih stajališta, prometnu aplikaciju za pametne telefone i u konačnici puno efektniji javni gradski prijevoz – kazao je zamjenik gradonačelnika Danijel Mileta te je dodao  da se za prometovanje autobusa radi cjelokupna infrastruktura, kao što je veliki logistički centar na Podima.

Direktor Gradskog parkinga d.o.o. Šibenik Goran Bulat istaknuo je kako sav razvoj infrastrukture, vozila i prometa jamče bolju kvalitetu života u Gradu  Šibeniku te se nada da će se takav trend i nastaviti.

Sedam gradskih linija

Zasad je osmišljeno sedam  gradskih linija, a koncesionar novog javnog gradskog prijevoza bit će poduzeće Gradski parking. Kako će točno izgledati nove linije, znat će se nakon dovršetka prometne studije, koju također u sklopu ovog EU projekta, trenutačno izrađuje tvrtka Ernst&Young. 

Projekt “Integrirana mobilnost na području grada Šibenika – povećanje broja putnika u javnom  gradskom prijevozu” operativno provodi poduzeće Gradski parking d.o.o. Šibenik s Gradom Šibenikom kao partnerom. Financiran je iz Operativnog fonda konkurentnost i kohezija EU. Ukupna vrijednost projekta iznosi 99,847.705,83 kuna, od kojih se 73,801.381,09 kuna planira sufinancirati iz Kohezijskog fonda, a 13,023.773,13 kuna iz sredstava korisnika.