Poništena je privremena mjera kojom je Upravni sud u Splitu zabranio Gradu Dubrovniku izvođenje radova na Lapadskoj obali te se radovi, prema rješenju kojeg je donio Visoki upravni sud Republike Hrvatske, mogu nastaviti.
Kako se obrazlaže u rješenju, za prije donesenu privremenu mjeru u konkretnom slučaju ne postoje zakonom propisane pretpostavke.
Zakonske pretpostavke
Naime, Vrhovni sud ne prihvaća ocjenu prvostupanjskog suda budući da se privremena mjera izdaje u situaciji kada je stranka
učinila vjerojatnim nastanak teške i nepopravljive štete te mora biti u vezi s upravnim aktom čija je ocjena zakonitosti predmet
upravnog spora, a što u ovom predmetu nije slučaj. Nadalje, navode kako je osporenom privremenom mjerom faktički obustavljeno izvršenje građevinske dozvole kojom je zainteresiranoj osobi dopuštena rekonstrukcija, proširenje gradske prometnice, Lapadske obale, 3. i 4. faza, građevine infrastrukturne namjene prometnog sustava.
Takva privremena mjera sadržajno predstavlja rješenje o odgodnom učinku tužbe. Međutim, kako je navedeno u rješenju, u konkretnom slučaju ni za izdavanje ovakvog rješenja ne postoje zakonom propisane pretpostavke. Podsjetimo, u svibnju ove godine zaustavljeni su radovi na Lapadskoj obali temeljem odluke Upravnog suda u Splitu, nakon tužbe koju je protiv Grada Dubrovnika podnijela tvrtka Laguna Trade.
Grad Dubrovnik uložio je žalbu na rješenje, koje je u konačnici poništeno, te se radovi na najvećem infrastrukturnom projektu nastavljaju. Grad Dubrovnik je još jednom na ovaj način zaštitio javni interes.
EU i nacionalni novac
Ovo je prvi veliki infrastrukturni projekt na užem području Dubrovnika u posljednje 42 godine. Investicija je vrijedna 70 milijuna
kuna i potpuno je financirana europskim i nacionalnim sredstvima.
Planiranom rekonstrukcijom i proširenjem prometnice izmijenit će se regulacija prometa iz jednosmjerne ulice u dvosmjernu, sagradit će se nova obalna konstrukcija, komunalna infrastruktura, šetnica sa zelenilom i biciklističkom stazom, povećat će se sigurnost prometa i kvaliteta javnog prijevoza te rasteretiti postojeći dominantni pravci.