Izbornik
Naslovnica Gradovi Dubrovnik
Dubrovački gradonačelnik Mato Franković na Lapadskoj obali:

Pobijanje pilota i gradnja obalnog zida najkompleksniji su radovi investicije

Foto: DUBROVNIK
Prvi veliki infrastrukturni projekt u samom centru Dubrovnika, investicija rekonstrukcije i proširenja prometnice vrijedna 70 milijuna kuna, u cijelosti je financirana europskim i nacionalnim sredstvima

Gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković sa suradnicima obišao je gradilište Lapadske obale, na kojoj su u sklopu investicije rekonstrukcije i proširenja prometnice vrijedne 70 milijuna kuna, koja je u cijelosti financirana europskim i nacionalnim sredstvima, započeli radovi na pobijanju pilota i gradnji obalnog zida.

Postignute uštede

– Pobijanje pilota iznimno je težak i zahtjevan proces, a uz gradnju obalnog zida riječ je o najkompleksnijim radovima cijele investicije. Uvjeren sam da će se radovi odvijati zacrtanim tempom te da će ova važna prometnica na zadovoljstvo naših sugrađana biti izgrađena i završena u za to predviđenim terminima – rekao je za obilaska gradilišta gradonačelnik Franković.

Radovi se trenutačno odvijaju na tzv. drugoj fazi, koja obuhvaća područje od Batale do Ekonomskog fakulteta. Na dionici dugoj 350 metara  postavit će se prvih pedesetak pilota.

Paula Pikunić Vugdelija, v. d. pročelnice Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima detaljnije je objasnila sam proces, kao i zamjenu materijala.

– Izvođač najprije buši pilot i postavlja armaturni koš i cijev od stakloplastike – rekla je te dodala da je upravo to bio predmet zamjene materijala uslijed ogromnog povećanja cijene čelika na svjetskom tržištu.

– Postupak smo uspješno proveli, izbjegli potencijalni problem te postigli uštede na projektu – zaključila je.

Pobijane pilota, kazala je, pratit će proizvodnja armirano betonske zavjese, odnosno obalnog zida, koja će se odvijati na dijelu gradilišta ispred marine, a potom će uslijediti i rekonstrukcija trupa ceste sa svim predviđenim instalacijama.

Gradonačelnik Franković izrazio je i uvjerenje da će se prije pokretanja radova na 3. i 4. fazi steći svi potrebni uvjeti za to te da neće doći do zastoja. Osvrnuo se i na situaciju s koncesionarom marine uz Lapadsku obalu, tvrtkom Laguna Trade d.o.o., i rekao kako Grad o svemu razgovara ponajprije s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture RH.

– Vjerujemo da neće biti kašnjenja radova i da ćemo u idućih nekoliko mjeseci postići sve potrebne dogovore s resornim 
ministarstvom i s tvrtkom Laguna Trade te da ćemo sve riješiti ponajprije na zadovoljstvo naših sugrađana. Grad Dubrovnik je spreman na dijalog, ali nikada nećemo prihvatili nikakve ucjene – poručio je Franković.

Predstavnici Grada Dubrovnika još jednom su uputili građanima molbu za razumijevanjem jer će povremeno dolaziti do 
potpunog zatvaranja prometa koji je od ponedjeljka, 6. rujna dopušten samo za nužni prolaz stanara i poslovnih subjekata.

Rekonstrukcija i proširenje Lapadske obale najveći je cestovni infrastrukturni projekt u užem centru grada još od izgradnje 
“bulevara” u Lapadu. Izmijenit će se regulacija prometa iz jednosmjerne ulice u dvosmjernu, izgradit će se nova obalna konstrukcija, komunalna infrastruktura, šetnica sa zelenilom i biciklističkom stazom, povećat će se razina sigurnosti prometa i kvaliteta javnog gradskog prijevoza te rasteretiti postojeći dominantni pravci.

Vlada podržala projekt

Investicija je u potpunosti financirana izvanproračunski, europskim i nacionalnim sredstvima, od čega oko 60 milijuna kuna europskih sredstava, a 10-ak milijuna kuna sredstva su Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Vlada RH na sjednici održanoj u Dubrovniku podržala je projekt rekonstrukcije Lapadske obale, a u sklopu zaključka vezanog za pokretanje aktivnosti Programa 
sustavne i integrirane revitalizacije, valorizacije i održivog razvoja integriranog intermodalnog održivog prometa i novih urbanih sadržaja šireg prostora Grada Dubrovnika.

Ovo je prvi veliki infrastrukturni projekt usred središta Dubrovnika u posljednje 42 godine.