Gotovo 8,6 milijuna kuna vrijedan je projekt “Forest ride” kojim je predviđena gradnja nove biciklističko pješačke infrastrukture Zaprešić - Pojatno i Industrijske ulice, kao i njihovo spajanje na postojeću biciklističku pješačku stazu koja vodi prema željezničkoj postaji Novi dvori.
Time bi se, kažu u Gradu Zaprešiću, proširila postojeća biciklističko-pješačka infrastruktura i stvorile pretpostavke za kvalitetniji razvoj tzv. intermodalnog prometa i povećanja broja korisnika sredstava javnog prijevoza povezivanjem biciklističko-pješačkih staza na linije javnog prijevoza.
Pozitivan učinak na zdravlje
Kako se navodi u projektu, mreža pješačko-biciklističke infrastrukture grada Zaprešića nije cjelovita, pa žele prilagoditi ulice i infrastrukturu za druge oblike kretanja poput pješačenja, biciklizma i javnog gradskog prijevoza.
– Bicikl kao prijevozno sredstvo pruža vozačima veliku slobodu u izboru željene, optimalne i najkraće rute putovanja, odnosno mogućnost putovanja “od vrata do vrata”, kao i prolazak kroz zone koje su zabranjene za motorizirani promet. Bicikl zbog svojih gabarita zauzima manje prostora, pa njegova upotreba umanjuje potrebe za parkirališnim površinama. Zbog svojih karakteristika i fleksibilnosti bicikl je veoma efikasan i u situacijama kada se na uličnoj mreži jave zastoji. Zbog spomenutih razloga biciklistički promet u mnogim gradovima Europe predstavlja jedan od osnovnih vidova prijevoza u cilju zadovoljavanja mobilnosti i održivog prometa. Suvremeni trendovi podržavaju ideju življenja bez buke i u uvjetima održivog razvoja, što podrazumijeva oživljavanje prometa pješačenjem, biciklom i javnim prijevozom – pojašnjavaju njegove prednosti izrađivači projekta.
Staze se, dodaju, grade ne samo kako bi zadržali bicikliste, nego i privukli nove.
– Svakodnevno korištenje bicikla za putovanje na posao, školu ili fakultet, odlazak u kupnju ili u sportsko-rekreacijske svrhe povećava dnevnu mobilnost pojedinca, smanjuje zagađenje zraka i buku te pozitivno utječe na zdravlje. Osim na zdravlje, vožnja bicikla pozitivno utječe i na okoliš te socijalni i ekonomski status. Bicikl je ponajprije prijevozno sredstvo za putovanja na kraćim udaljenostima, do deset kilometara. Međutim, može poslužiti kao nadopuna duljim putovanjima javnim gradskim, željezničkim prijevozom ili osobnim vozilima. Kombinirano korištenje bicikla i javnoga transporta, odnosno intermodalni prijevoz eliminira nepotrebna čekanja odnosno skraćuje vrijeme putovanja i može predstavljati ozbiljnu alternativu osobnom automobilu – ističu.
Do 24. svibnja
Cilj je urediti 3,2 kilometra nove biciklističko-pješačke infrastrukture grada Zaprešića. Ukupna vrijednost projekta je 8,572.598 kuna, bespovratna sredstva EU iznose 7,286.708 kuna, a Grad Zaprešić sudjeluje s 1,285.889 kuna. Projekt traje do 24. svibnja.