Razvijanjem 12-metarske osječke zastave i spuštanjem niz obnovljeni pješački most, u Osijeku je u petak navečer ponovno u promet pušten najpoznatiji simbol grada na Dravi. Most su nakon višemjesečne obnove zajedno otvorili osječki gradonačelnik Ivan Radić i predstavnik izvođača radova, direktor tvrtke Sitolor d.o.o. Marko Brajković.
Jedinstven u Hrvatskoj
Riječ je o prvoj generalnoj rekonstrukciji mosta od 1980., kada je sagrađen.
– Pješački most je žila kucavica pješačkog i biciklističkog prometovanja s jedne na drugu obalu Drave. Sanacija je bila zahtjevan
posao, s obzirom na to da je po svojoj konstrukciji jedinstven u Hrvatskoj i da su mostovi poput osječkog vrlo rijetki. Ukupna vrijednost obnove je 14,5 milijuna kuna – rekao je gradonačelnik Radić i zahvalio izvođaču radova što radovi završavaju prije
31. prosinca, kada je ugovoreni rok.
Zahvalio je i građanima na strpljenju tijekom radova na mostu, ali i zbog drugih radova koji se odvijaju u gotovo svim dijelovima grada.
– Gradi se kao nikada prije. Nedavno smo otvorili Kopiku, što je također prva velika rekonstrukcija nakon 46 godina. Modernizacija tramvajske infrastrukture ide svojim tijekom, kao i radovi na gradnji pročišćivača otpadnih voda. Radovi na obnovi Tvrđe završeni su u istočnom dijelu, trenutačno se odvijaju u središnjem i idu prema zapadnom ulazu. Ulaže se najviše u posljednjih 30 godina, na području grada imamo investicije vrijedne više od milijardu kuna – istaknuo je Radić.
Direktor tvrtke Sitolor Marko Brajković kazao je da je most sada u boljem statičkom i dinamičkom stanju nego kad je bio nov jer su pri sanaciji upotrijebljeni materijali posljednje generacije.
Zahtjevan posao
Podsjetimo, most je obnavljan u dvije faze. Prva faza obuhvatila je rekonstrukciju čelične konstrukcije mosta i odvijala se između kolovoza i prosinca 2020. godine. Bio je to vrlo zahtjevan posao za koji su bili angažirani i alpinisti. Izvedena je potpuna zamjena gornjih priključnih elemenata (ukupno 102 komada), antikorozivna zaštita čelične užadi, čišćenje i uređenje te antikorozivna zaštita pilona, kao i sanacija upornjaka.
U drugoj fazi, od listopada prošle godine, obnovljena je betonska konstrukcija, odnosno hodna površina. Hodna površina sastoji se od 50 armiranobetonskih ploča presvučenih asfaltom, koji je prethodno potpuno uklonjen i očišćen. Obavljena je i zamjena oštećenih armatura, zaštitno premazivanje te obnova ograda, a u posljednjih mjesec dana postavljao se završni (gazni) sloj.
Inače, raspon konstrukcije pješačkog mosta iznosi 210, visina pilona 35, a širina hodne površine pet metara.