SMUN, Heureka i IN-IN... Skraćeni su to nazivi projekata koje je ove godine provodila ili još provodi Srednja škola Ivanec u Varaždinskoj županiji, jedna od najuspješnijih hrvatskih škola po visini povučenih bespovratnih sredstava iz EU fondova.
Samo ove godine sudjeluje u projektima vrijednima više od četiri milijuna kuna! Zajedno sa Srednjom školom Mate Blažine u Labinu uvela je kroz projekt “Heureka - spoznajom do uspjeha” nove fakultativne predmete - statistiku, eksperimentalnu fiziku, digitalnu kartografiju i razvoj mobilnih aplikacija, koje je odobrilo i Ministarstvo obrazovanja, znanosti i sporta. Vrijedan je 1,3 milijuna kuna i u cijelosti ga pokriva Europski socijalni fond. Učenicima je posebno zanimljiva izrada aplikacije za Android, koju će razraditi tijekom ove školske godine.
Projekte pišu sami
Radi se, pojašnjavaju, o nekoj vrsti podsjetnika o školskim obvezama i aktivnostima.
– Projekte pišemo sami. Varaždinska županija osigurala je edukacije svim ravnateljima i nekim nastavnicima u školama kako bi sami bili osposobljeni za pisanje i provedbu EU projekata. S druge strane, ja već imam iskustva u tome, tako da projekte pišem sama u suradnji sa nastavnicima koji su uključeni u pojedini projekt – pojašnjava ravnateljica mr. sc. Lidija Kozina.
Škola ima 504 učenika upisanih u četverogodišnje programe opće gimnazije i zanimanje ekonomist, dok od trogodišnjih ima prodavače, stolare, strojobravare, instalatere kućnih instalacija i CNC operatere.
Za ekonomiste se posljednjih godina uvriježilo mišljenje da za njih nema posla jer ih je puna burza rada, pa su se u školi dosjetili kako privući učenike da se upišu u taj program. Izrađen je i projekt “Suvremene metode u nastavi” (SMUN), vrijedan 1,5 milijuna kuna, kojeg također u stopostotnom iznosu plaća Europski socijalni fond.
Potiče se kreativnost
Ciljna skupina bili su tijekom prošle školske godine učenici trećih i četvrtih razreda škola u Ivancu i Labinu, njih šezdesetak, kojima su modernizirani predmeti “Računovodstvo”, “Vježbenička tvrtka” i “Analiza financijskh izvještaja”, a kupljena je i nova računalna oprema.
Učenici su stavljeni u središte nastave i potiče se njihova kreativnost.
– Suradnjom svih djelatnika škole može se polučiti uspjeh u povlačenju sredstava iz EU fondova. Moramo prvo nešto dati, da bi nam se to vratilo. Nije nam problem izdvojiti dodatno vrijeme i uložiti dodatan rad jer smo EU projekte prepoznali kao priliku za napredak, a iskustvo koje smo stekli donijeti će nam koristi i kod apliciranja na nove natječaje - odgovara ravnateljica na pitanje koji je recept za uspjeh.
Jedino u trećem projektu, “Inovativno obrazovanje za inovativno poslovanje”, namijenjenom obrazovanju odraslih do 29 godina starosti koji se 195 sati školuju za referente poslovne podrške, škola mora platiti pet posto troškova. Taj je projekt vrijedan 1,4 milijuna kuna, a završava krajem studenog.