U potragu je te srpanjske subote prije pet godina na području istarske Buzeštine krenulo pedesetak ljudi – lovci, planinari, speleolozi, vatrogasci, motociklisti i Alenovi prijatelji i susjedi. Kretali su se gustim šumovitim predjelom prema slovenskoj granici, gdje je posljednji put zabilježen signal mobitela Riječanina Alena Poropata (37). Bila je to najopsežnija potraga od dana kada se Poropatu 29. svibnja 2011. godine, nakon što je popio kavu s prijateljima u jednom kafiću na riječkoj Kantridi i sjeo na svoj motor da bi se provozao, izgubio svaki trag. I urodila je plodom.
Krivi signal, kriva lokacija
Sudbina je htjela da te subote u ranim popodnevnim satima, punih 55 dana nakon što je nestao, Poropata pronađe upravo njegov prijatelj Emil Černeka koji ga je posljednji vidio.
– Bili smo prijatelji, vozili smo motor zajedno. Tijelo je pronađeno oko 2,5 kilometra iznad Buzeta, s lijeve strane ceste. Nema sumnje, izletio je s motorom - kazao je tada Černeka. Potraga za poginulim motociklistom odužila se jer se na mjestu gdje je izletio s ceste signal njegova mobitela miješao sa slovenskim signalom, što je sve uključene u potragu navelo na krivi trag. Zahvaljujući izumu Siniše Brođanca, Puljanina rodom iz Vukovara, takve situacije dugih potraga koje mogu, ali i ne moraju uroditi plodom, u budućnosti će biti moguće u potpunosti izbjeći.
– S obzirom na to da sam i sam strastveni motociklist moram priznati da sam nekoliko puta doživio nesreće na motoru. U tim nesrećama gotovo svaki put mi se uništio i mobitel, što s ovim uređajem više nije bitno jer je podešen tako da automatski šalje poruku iste sekunde kad dođe do nesreće. Razvijao sam ga gotovo tri godine i u to vrijeme sam ga podesio tako da se ne aktivira ako se samo malo jače nagnete, prokližete ili se dignete na zadnji, već doslovno samo ako dođe do gubitka kontrole nad motorom - govori Brođanac.
Tri dana tragao za prijateljem
Kaže da mu se ideja o izradi uređaja počela motati po glavi još prije pet godina kada je surađivao s tvrtkom koja se bavi sustavom GPS-a u vozilima, ali da je u realizaciju krenuo prije malo više od tri godine kada se njegovom kolegi dogodila nesreća na motoru te je i sam proveo tri dana tragajući za njim.
– Sve sam izradio po principu “sam svoj majstor” jer nisam uopće završio školu tog usmjerenja, nego sam malo po malo sam učio. Što zbog toga, a što i zbog činjenice da je na sajmu predstavljeno čak 180 inovacija s područja zemalja bivše Jugoslavije, ali i Kine, Irana i Poljske nagrada me ugodno iznenadila - priznao je Brođanac koji je trenutno u potrazi za poslovnim partnerom ili investitorom kako bi još eventualno malo usavršio uređaj te krenuo u masovnu proizvodnju.
– Najveća prednost mom izumu mu je to što je jedinstven u svijetu, doslovce nema takvog niti sličnog uređaja. Obzirom i na velik broj poginulih motociklista i interes je velik, vidjet ćemo što sprema budućnost - zaključio je Brođanac.