Neovisnost vanjskog osiguravanja kvalitete na visokim učilištima, važnost (re)akreditacije kao reformskog alata na razini visokih učilišta i sustava, ali i važnost i doprinos agencija visokom obrazovanju ključne su teme o kojima je jučer više od 200 sudionika kako iz Hrvatske tako i iz drugih zemalja raspravljalo na konferenciji pod nazivom “Budućnost visokog obrazovanja: osiguravanje kvalitete kao pokretač promjena”.
– Postizanjem kvalitete postavljamo temelje visokog obrazovanja i znanosti i to je ključan smjer razvoja – poručila je na konferenciji Jasmina Havranek, ravnateljica Agencije za znanost i visoko obrazovanje.
Kako je naglasila, kvaliteta visokog obrazovanja jedini je logičan odgovor na izazove s kojima se danas susreću visoka učilišta u cijelom svijetu naglašavajući ujedno da je hrvatska Agencija za znanost i visoko obrazovanje u proteklih deset godina učinila izuzetne napore da bi sama visoka učilišta osvijestila važnost kvalitete i preuzela odgovornost za njezino unapređenje.
Da su naši pomaci vidljivi, ali i važni, poručio je i Pero Lučin, nekadašnji rektor Sveučilišta u Rijeci.
– Ono što mogu reći iz perspektive dugogodišnjeg rada jest da brod polako ide. Svi smo zadovoljni kada osjetimo pomake, ali jasno je da moramo i zbiti redove kada govorimo o pitanju razvijanja kvalitete visokog obrazovanja da bismo ostvarili još bolje rezultate – kazao je.
Visoko je obrazovanje i obrazovanje uopće okosnica društvenog i gospodarskog razvoja pa je rasprava, naročito na međunarodnoj razini, poticaj promjenama u cilju rasta i poboljšanja sustava, poručila je i ministrica obrazovanja Blaženka Divjak.
– Kada se razgovara o kvaliteti visokog obrazovanja u Hrvatskoj, ali s pozicije jedne europske priče, važno je naglasiti da unatoč dosadašnjim naporima Hrvatske imamo još mnogo posla. Tome svjedoče i izvješća Europske komisije.
Ali isto tako Europska je komisija u svojem posljednjem izvješću za Hrvatsku istaknula da su programski ugovori dobar instrument koje Hrvatska sada prvi puta koristi na pravi način da bi podigla prepoznatljivost visokog obrazovanja i jače naglasila njegovu važnost.
U tome kontekstu treba promatrati i autonomiju sveučilišta – kazala je ministrica Divjak.