Sve rjeđi polasci autobusa, čekanje na suncu i kiši, kašnjenja, neklimatizirani vlakovi i autobusi ljeti i nezagrijani zimi, neuređene čekaonice na željezničkim kolodvorima koje, kao u slučaju glavnog kolodvora u Varaždinu, zaposjedaju beskućnici koji tamo odlažu svoju odjeću i hranu... Ne čudi što se sve manje građana odlučuje na vožnju javnih prijevozom, bilo autobusima ili vlakovima. Tri sjeverne županije, Varaždinska kao vodeći partner, Međimurska i Koprivničko-križevačka, dale su izraditi master plan integriranog prijevoza putnika koji je javnosti predstavljen krajem 2016.
Ukupna vrijednost projekta izrade master plana iznosila je 5,2 milijuna kuna, svaka od županija izdvojila je oko 260.000 kuna, a preostali veći dio pokriven je iz fondova EU. Građani se pitaju dokle se došlo, a to je zanimalo i županijskog vijećnika Mladena Roginu, koji je varaždinskog župana Radimira Čačića pitao što je učinjeno u protekle dvije i pol godine? Čačić ističe da je master plan donesen za razdoblje od 2017. do 2027., a izradio ga je konzorcij sastavljen od domaćih i stranih tvrtki – Mobilita Evolta Zagreb, Mcrit Barcelona i BSL Transportation consultants Hamburg, izabran na javnom natječaju. Master plan je i podloga za studiju izvodljivosti modernizacije i gradnje nove pruge visoke učinkovitosti Čakovec – Varaždin – Lepoglava – Zabok, koja će biti ključ regionalnog povezivanja sjeverne Hrvatske sa Zagrebom, a omogućit će i brže i učinkovitije povezivanje manjih mjesta sjeverne Hrvatske. Izrada te studije izvodljivosti, čiji je nositelj HŽ Infrastruktura, u tijeku je i završit će do rujna 2020., kaže Čačić.
U tijeku je i priprema izrade studije nove mreže autobusnih linija za područje triju sjevernih županija, a izrađeni su i prijedlozi za tzv. pilot-linije pa će se tijekom 2020. na dva probna područja u županiji uvesti jedinstvena karta za vlak i autobus. Putnici će tako moći kombinirati oba prijevoza. Istraživanja provedena u sklopu izrade master plana omogućila su i izradu plana povezivanja vlaka i autobusa na području Varaždina, Lepoglave i Ludbrega. Kombinacijom vlaka i autobusa putnici će se samo s jednom kupljenom kartom voziti se na relacijama Varaždin – Lepoglava – Bednja – Trakošćan uz presjedanje u Lepoglavi te Varaždin – Ludbreg – Mali Bukovec, uz presjedanje u Ludbregu.
Ove kombinacije imat će od osam do deset izravnih putovanja između krajnjih odredišta na tim linijama svakog dana. U prvom slučaju put će se skratiti za pet, a u drugom za 15 minuta, a bit će i jeftiniji. Početak tih linija očekuje se u rujnu 2020. – U tri županije presjedanja između vlaka i autobusa bit će usklađena, na glavnim pravcima bit će dvadesetak polazaka u svakom smjeru od jutra do kasno navečer, a sve će to korisnici moći koristiti kupnjom jedinstvene prijevozne karte – kaže Čačić. Sustav karata bit će organiziran zonski, uz sezonske karte. Cijeli taj sustav omogućit će, uvjerava Čačić, dobru povezanost cijele regije, veću kvalitetu života, smanjenje troškova i veću konkurentnost radne snage i cijelog gospodarstva.