Željeznička pruga na dionici od Okučana do Vinkovaca uskoro će biti modernizirana. Za izradu studijske dokumentacije ovog projekta HŽ infrastruktura u svibnju je potpisala 10,7 milijuna kuna vrijedan ugovor s konzorcijem koji čine Institut IGH d.d., Željezničko projektno društvo d.d., Granova d.o.o., Inženjerski projektni zavod d.d. i Rijekaprojekt d.o.o.
Kako spomenuta dionica dužine 131 kilometar velikim dijelom od oko stotinu kilometara prolazi kroz Brodsko-posavsku županiju, predstavnici HŽ infrastrukture održali su radni sastanak sa zamjenikom župana Stjepanom Bošnjakovićem, predstavnicima Županijske uprave za ceste, Zavoda za prostorno uređenje, upravnih odjela za komunalno gospodarstvo i graditeljstvo, policije i drugih.
Dostavljeni prostorni planovi
Marko Hoić iz HŽ-a, ujedno i član projektnog tima, objasnio je kako je rok za izradu studijske dokumentacije 13 mjeseci, a njezina svrha identificiranje mogućih infrastrukturnih i organizacijskih rješenja, ispitivanje njihove isplativosti, izbor optimalnih tehničko-tehnoloških rješenja za pojedine pružne dionice i čvorišta te određivanje prioriteta i vremenskog okvira za njihovu provedbu.
Od lokalnih dionika zatražena je dostava relevantnih podataka koji će poslužiti ne samo za izradu studijske dokumentacije, već kasnije i za izradu idejnih rješenja, višekriterijske analize te studije izvodljivosti i studije utjecaja na okoliš.
Slijedom zaključaka sličnog sastanka održanog u srpnju ove godine, Zavod za prostorno planiranje investitoru je već dostavio sve prostorne planove Brodsko-posavske županije u vektorskom obliku.
Od ŽUC-a i policije zatraženi su podaci o broju cestovno-pružnih prijelaza na državnim, županijskim, lokalnim i nerazvrstanim cestama, frekvenciji prometa te o broju eventualnih prometnih nezgoda. Na području Brodsko-posavske županije postoji 39 željezničko-cestovnih prijelaza koje bi trebalo denivelirati, od čega 14 na županijskim, a dva na državnim cestama, te su ih temeljem zakonskih odredbi Hrvatske željeznice dužne sanirati i prilagoditi.
Projekt modernizacije dionice Okučani – Vinkovci, koji trenutačno uključuje 12 željezničkih kolodvora i 13 stajališta, nastavak je obnove tog koridora sufinancirane iz fondova Europske unije. Cilj projekta je ukloniti tzv. uska grla i time omogućiti razvoj postojećih željezničkih kapaciteta, skraćivanje vremena prijevoza tereta i putnika te daljnji razvoj tog koridora.
EK odobrio 9,5 milijuna kn
Europska komisija odobrila je sredstva za sufinanciranje izrade cjelokupne projektne dokumentacije za rekonstrukciju željezničke pruge Okučani – Vinkovci iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) u iznosu od 9,5 milijuna eura, što je 85 posto prihvatljivih troškova projekta vrijednog 11,2 milijuna eura. Preostalih 15 posto vrijednosti financirat će se iz vlastitih sredstava.