Početkom tjedna karlovačka Čistoća počela je postavljati čipove i bar kodove na kante za prikupljanje mješovitog komunalnog otpada po gradskim četvrtima. Bar kodovi na nekim spremnicima u gradu već postoje i oni kantu određenog volumena povezuju s vlasnikom, odnosno korisnikom usluge odvožnje otpada. Ta se usluga do sada naplaćivala po fiksnoj cijeni. Primjerice, domaćinstvo koje ima kantu od 120 litara mjesečno je plaćalo 58 kuna usluge odvoza smeća u što je bilo uračunato pražnjenje četiri puta mjesečno, neovisno o tome je li kanta bila puna ili ne. To će se od iduće godine promijeniti, naplaćivat će se onoliko koliko se puta kanta prazni.
– U idućih pola godine naši će timovi, a formirali smo četiri s po dva čovjeka, postavljati čipove po kantama po svim četvrtima i mjesnim odborima, a riječ je o ukupno 21.000 naših korisnika. To moramo po Zakonu o održivom gospodarenju otpadom i odluci Grada i Čistoće, s obzirom na to da ćemo naplatu ubuduće obračunavati po količini prikupljenog otpada. Spremnici koji imaju bar kodove povezani su s vlasnikom spremnika, a sada će svi dobiti i čipove kojima će svaki spremnik određenim softverom biti povezan i s kamionom, odnosno “tvrtkom” gdje će se očitavati broj pražnjenja kante – objasnila je Josipa Škrtić Pucarević, direktorica karlovačke Čistoće.
Vozači će, kada budu praznili spremnike, ostavljati obavijesti domaćinstvima da dolaze timovi koji će čipirati ili kodirati spremnike. Bit će to i poziv vlasnicima da iznesu spremnike i drže ih na dostupnom mjestu do 14 sati. Tko to ne napravi, imat će mogućnost javiti se u Čistoću kako bi djelatnici tvrtke došli u dogovoreno vrijeme.
– Osim toga, domaćinstva će se moći odlučiti hoće li ubuduće koristiti kante zapremnine 60 litara, 80, 120 litara, 140 litara ili veće spremnike ili će zadržati postojeće spremnike. Cijena usluge, dakle, ovisit će im o broju pražnjenja – rekla je Josipa Škrtić Pucarević. U zgradama se veličina spremnika neće moći mijenjati, ali mijenjat će se broj pražnjenja. Cjenik usluga bit će poznat idućih mjeseci.
– Po novoj odluci, sufinanciranje kad je riječ o Čistoći trebalo bi biti manje, a na teret Grada, pa bi onda i cijena za korisnike mogla biti manja – rekla je direktorica Josipa Š. Pucarević.