Virovitičko-podravska županija prva je u Hrvatskoj, u suradnji s Institutom Ivo Pilar, provela projekt kojim se potiče rad s darovitom djecom i učenicima u predtercijarnoj razini. Izrađen je, tako, jedinstveni model za prepoznavanje, identifikaciju i rad s darovitim učenicima koji će moći koristiti bilo koja županija u Hrvatskoj.
Poboljšat će to razvoj potencijala darovitih đaka i omogućiti njihovu ranu identifikaciju u odgojno-obrazovnim ustanovama, kao i individualizirano poučavanje, tako da ono odgovara njihovim sklonostima, sposobnostima i interesima. Istaknuto je to na završnoj konferenciji projekta “Budi STEMpatičan” u Virovitici, na kojoj su bila i 23 nadarena učenika iz ove županije, sudionici u projektu.
Vrijedan 926.091 kunu
Projekt potpisuje razvojna agencija VIDRA, u suradnji sa županijskim Upravnim odjelom za prosvjetu, kulturu, šport i tehničku kulturu. Vrijedan je 926.091 kunu, a provodio se u 14 osnovnih i sedam srednjih škola iz Virovitičko-podravske županije i trajao je 16 mjeseci.
– Cilj je nov, moderan i racionalan pristup obrazovanju te da se obrazovni sustav približi onima kojima i služi, prije svega, učenicima, roditeljima, ali i samoj zajednici. To je samo jedan od projekata putem kojih županija ulaže u obrazovanje jer je to i ulaganje u razvoj društva te razvoj gospodarstva – naglasio je župan Igor Andrović.
U sklopu projekta održani su kampovi i zanimljive radionice za učenike, pa su se one iz prirodoslovlja zvale, primjerice, “Voćna struja” i “Struja bez dinosaura”. Sve je to bilo je za učitelje, nastavnike i stručne suradnike, a organizirao ih je Institut Ivo Pilar iz Zagreba. Sudionici projekta putovali su, usto, u Beč i posjetili Centar za darovitu djecu kako bi razmijenili iskustva i uspostavili suradnju.
Igra i kreativna iskustva
– Osnove STEM obrazovanja moguće je postaviti u najranijem djetinjstvu, gdje se djeca igrom i iskustvima u obiteljskom okruženju uvode u svijet STEM-a. Potrebno je započeti s igrom i kreativnim iskustvima kako bi to predstavljalo temelj razvoja znatiželje, kritičkog razmišljanja i usavršavanja vještine problemskog mišljenja, odnosno rješavanja problema, što treba intenzivirati poslije na višim obrazovnim razinama – rekao je Josip Barušić s Instituta Ivo Pilar.