U karanteni u hotelu Zagreb na splitskom Duilovu do sada je boravilo više od 80 osoba. Svi su oni po izlasku nakon dva tjedna imali samo riječi hvale o skrbi, smještaju, hrani pa čak i pogledu na more, a od uspostavljanja karantene do danas nije zaprimljena nijedna jedina primjedba.
Iza svega stoji golemo zalaganje, rad i trud brojnog tima profesionalaca i volontera koji 24 sata dnevno skrbe o ljudima u karanteni i stoje im na raspolaganju.
Stolovi ispred soba
– Trebalo je u vrlo kratkom roku riješiti prostor za karantenu. Zadatak je pao na gospođe Željku Karin, Dijanu Nonković, Luku Brčića i mene. Hrvatska vojska i ovoga nam je puta pomogla i ponudila najbolju opciju, a to je njihov hotel Zagreb. U vrlo kratkom vremenu uspjeli smo se organizirati i ustrojiti karantenu na vrlo visokom, europskom nivou – kaže Damir Gabrić, pročelnik Upravnog odjela za hrvatske branitelje, civilnu zaštitu i ljudska prava Splitsko-dalmatinske županije.
Korisnici karantene smješteni su u hotelskim sobama opremljenima dezinficijensima, televizorima, priključcima za internet te svim medicinskim potrepštinama, poput lijekova za skidanje temperature i toplomjera. Naime, ljudi kojima je određen boravak u karanteni imaju obavezu dva puta dnevno mjeriti tjelesnu temperaturu i ako je povišena o tome obavijestiti liječnika. Dobivaju kuhane obroke koji se za njih spravljaju u hotelskoj kuhinji.
– Želim pohvaliti djelatnike Crvenog križa koji organiziraju rad karantena. Ovdje su svakodnevno Andrej Kovač i Tanja Marinković sa svojim kolegama. Želim zahvaliti pripadnicima Civilne zaštite, a ponajprije volonterima koji dostavljaju hranu i druge potrepštine korisnicima na stolove koje smo postavili ispred svake sobe. Volonteri su propisno opremljeni i obučeni, imaju zaštitna odijela. Također zahvaljujem studentima medicine, farmacije i drugih fakulteta koji dežuraju u karanteni, te policiji koja radi na osiguranju objekta, svi oni su moji heroji – govori Gabrić.
Tijekom dvotjednog boravka u karanteni o korisnicima skrbe dežurni liječnik i medicinska sestra iz županijskog Nastavnog zavoda za javno zdravstvo, a imaju i 24-satnu psihološku pomoć psihologa iz Crvenog križa.
– Svaka soba je telefonski spojena s recepcijom gdje je psihologinja koja je uvijek dostupna. Ona ih svakodnevno naziva i pita ih kako se osjećaju – doznajemo od Gabrića.
Dvoje mladih ljudi javilo se dragovoljno za čišćenje objekta, a pronašli su i firmu koja obavlja usluge pranja robe, što je bio težak zadatak. Odnošenje otpada i soba obavlja se uz mjere opreza i zaštite, točno određenim danima i po propisanoj proceduri.
Posebne narudžbe
Najveći broj korisnika imali su nakon uplovljavanja katamarana Marko Polo iz Ankone, potom je ovdje bila grupa od 18 škverana koji su se vratili iz Italije, a sada imaju devet hrvatskih vojnika. Naravno, tu su i vozači kamiona koji su smješteni na jednom katu od dva koja su u uporabi. Strane državljane kontaktiraju njihovi veleposlanici i konzularni predstavnici, a često dolaze članovi obitelji naših ljudi koji su unutra i donose im potrepštine. Ima i zanimljivih narudžbi iz soba.
– Morate znati da je na Duilovu bilo i jahtaša koji su navikli na luksuz pa onda traže da im se dostavi maslac s kikirikijem itd. Volonteri im ispunjavaju želje koje mogu ispuniti – priča Gabrić.
Trenutačni kapacitet karantene u hotelu Zagreb su 54 kreveta, odnosno po 27 na svakom katu.
– U slučaju, ne daj Bože, potrebe spremni smo u kratkom roku kapacitete proširiti – kaže Gabrić.