Izbornik
Naslovnica Županije Brodsko-posavska
Obnova parnog vlaka

Legendarnom 'Ćiri' iz 1952. i zaštićenom dobru vratili stari sjaj

Parnjača Ćiro
1/7
Foto: Dinko Cindrić
Cilj je sačuvati baštinu i dovesti vlak u prvobitan izgled, kako bi buduće generacije vidjele kakva su vozila nekad prometovala našim željeznicama

Jedina cjelovito sačuvana kompozicija legendarnog “Ćire” uskoro će ponovno zasjati u punom sjaju. Naime, u slavonskobrodskoj tvrtki Remont i proizvodnja željezničkih vozila (RPV) završena je obnova lokomotive i prvog od tri vagona.

Ivica Klem geološko-paleontološki lokalitet u srcu Slavonije Branitelj snimio film o šumi koju uređuje 16 godina

Projekt od 400.000 kuna

Riječ je o parnom vlaku koji je nekada činio sastavni dio voznog parka beljske željeznice i povezivao poljoprivredne uprave s tvornicama za preradu sirovina. Obnovu vrijednu gotovo 400 tisuća kuna financirali su Ministarstvo kulture i Grad Beli Manastir, u koji će biti odvezen.

Procjenjuje se kako će obnova preostala dva vagona koštati nešto više od 200 tisuća kuna, a sredstva za nastavak restauracije trebala bi biti odobrena u ožujku ove godine.

– Potrudili smo se dovesti vlakić u doista reprezentativno stanje. Stavili smo mu neke dijelove koji zbog nedostatka novca nisu bili predviđeni, poput odbojnika i parogeneratora.

Bez njih bi Ćiro izgledao kao čovjek bez nosa – smije se Dinko Cindrić, inženjer na unapređenju proizvodnje.

U Likovnom salonu Vladimir Bečić otvorena je XIII. Izlozba novinske fotografije Izložba HND-a Presjek godine u objektivu brodskih fotoreportera

Baranjski Ćiro vratio se u “mjesto rođenja”, budući da je 1952. proizveden upravo u Slavonskom Brodu, točnije u Đuri Đakoviću. Danas je upisan u registar zaštićenih kulturnih dobara Ministarstva kulture RH kao vlak - parna lokomotiva Đuro Đaković, pod brojem Z-6029. Godinama je u krugu nekadašnje beljske Šećerane bio izložen propadanju i skupljačima sekundarnih sirovina. Prije nekoliko godina stečajna upraviteljica ove tvrtke napokon ga je poklonila Gradu Belom Manastiru, koji ga je odlučio obnoviti u turističke svrhe, rezerviravši mu mjesto u središtu grada. Preostalo je još da urede pristup te postave tračnice i videonadzor. Ćiro više nikada nikoga neće prevoziti, ali ne treba sumnjati kako će svojom atraktivnošću i ljepotom privlačiti turiste. Uskoro bi se trebala obnoviti preostala dva vagona, nakon čega će na labudici krenuti put Baranje.

Kako se živjelo, vozilo...

– Cilj projekta je sačuvati kulturnu baštinu i dovesti vlak u prvobitan izgled, kako bi generacije koje dolaze mogle vidjeti kakva su vozila nekad prometovala našim željeznicama te kako su ljudi radili, živjeli i putovali – istaknuo je Jakob Mađarević, voditelj prodaje i marketinga u RPV-u.     

Slavonski Brod najviše inozemnih turista Slavonski Brod lani je posjetilo više od 18.600 turista Sajam poslova Brodsko-posavske županije Nikad veća gužva na brodskom sajmu poslova 'Nisam sanjala o poslu sobarice, morat ću opet na more ili u inozemstvo'