Grad Varaždin imat će prvi “zeleni kolodvor”. Projekt obnove Autobusnog kolodvora, izgrađenog 1965. godine, naišao je na pozitivne komentare građana koji su se godinama žalili na njegovo stanje – od ružnoće samog objekta do tijesne čekaonice i neugodnih mirisa iz javnog WC-a.
Električni autobusi
Već najesen kolodvor će putnike dočekati dograđen i preuređen. Uz postojećih 290 četvornih metara dogradit će se još 80 četvornih metara i terasa sa zelenim krovom, a cijela je investicija procijenjena na oko četiri milijuna kuna. Radovi će započeti početkom lipnja. Gradonačelnik dr.sc. Ivan Čehok rekao je da kolodvor zapušten, derutan i nefunkcionalan.
– To je konzervatorski zaštićen prostor, tu nema velike gradnje i u ovakvom obliku on će izdržati test vremena. S ovom adaptacijom, rekonstrukcijom i dogradnjom on će sasvim sigurno, u nekom srednjoročnom razdoblju, zadovoljiti sve potrebe Varaždinaca, naših gostiju i turista, tim više što smo odmah išli na projekte zelenog kolodvora i zelenog gradskog prijevoza – istaknuo je gradonačelnik.
Prof. dr. sc. Antun Presečki, vlasnik tvrtke AP Varaždin, najavio je da će s kolodvora prometovati i električni autobusi koji ne zagađuju okoliš i štede energente.
I zeleni krov na kolodvoru
– Varaždin zaslužuje imati pravi kolodvor i to će biti prvi zeleni kolodvor u Hrvatskoj. Zasad ćemo implementirati elektriku na stare autobuse da iskoristimo ovaj dio koji imamo jer razmišljamo ekonomično, ali već radimo na tome da naši partneri naprave nove autobuse na električni pogon – najavio je A. Presečki, čija tvrtka na elektrifikaciji autobusa surađuje sa slovenskom tvrtkom.
Glavni voditelj i autor projekta je prof.dr.sc. Božo Soldo, koji je okupio tim sastavljen od deset inženjera šest različitih struka.
– Jedan od zajedničkih prijedloga gradonačelnika Čehoka i mene je da se projektira terasa i zeleni krov na građevinama autobusnog kolodvora, što su prihvatili i investitor, i Konzervatorski odjel u Varaždinu – pojašnjava Božo Soldo.
Parkirnih mjesta za autobuse je 35, s time da ih je 12 pod starom nadstrešnicom koja će se obnoviti. Tijekom radova dio autobusnog prometa izmjestit će se na drugu lokaciju, a u suradnji s Gradom izradit će se plan rada tijekom tri ljetna mjeseca, kad je putnika manje zbog školskih praznika.