Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije prvi put se samostalno, na vlastitom štandu, predstavila na jednom od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova World Travel Market koji se prošlog tjedna održao u Londonu čime započinje službena sajamska promidžba turističke ponude Splitsko-dalmatinske županije za sljedeću godinu.
Razvoj u dva smjera
U Londonu se predstavila s četiri klasterska info-deska te je gospodarskim turističkim subjektima Županije osigurala uvjete za obavljanje razgovora s poslovnim partnerima na najvećem svjetskom okupljanju poslovnih ljudi iz industrije turizma. U sklopu štanda organizirana su brojna događanja i poslovni susreti, uz nazočnost župana Blaženka Bobana sa suradnicima. Gostima je ponuđena i degustacija srednjodalmatinskih vina, pršuta i sira lokalnih proizvođača Splitsko-dalmatinske županije.
– Sretan sam što smo samostalno kao Županija s vlastitim štandom u ovoj godini imali prigodu biti na dva najveća sajma u turizmu, najprije u Berlinu, a sada i ovdje u Londonu. Cilj nam je razvijati turizam u dva smjera. Prvi je pokušati produljiti turističku sezonu tako da turističke dolaske iz srpnja i kolovoza što više preusmjerimo na travanj i svibanj, te rujan i listopad. Podatak da smo u listopadu ove godine bili najposjećenija županija u cijeloj Hrvatskoj potvrda je da smo na dobrom putu. Druga naša želja je lagano preusmjeravati turiste iz većih primorskih destinacija u ruralna područja županije što možemo postići jedino ovako, da nazočimo sajmovima kao što je ovaj u Londonu, gdje imamo šansu prikazati sve ljepote kojima naša županija uistinu obiluje. A te ljepote nisu samo u frekventnim turističkim destinacijama kao što su Split, Makarska, Bol, Hvar ili Trogir. Nastojimo što uspješnije predstaviti sva blaga naše prelijepe Dalmatinske zagore i unutrašnjosti naših otoka – rekao je Boban i spomenuo da su ovogodišnji rezultati TZ-a Imota nakon sajma u Berlinu najbolji pokazatelj da imamo što ponuditi te da možemo privući turiste u predsezoni i posezoni i u ruralna, rubna područja županije. Na marginama sajma u Londonu Boban je razgovarao i s britanskom ministricom umjetnosti, baštine i turizma Helen Whately.
Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, kazao je da je za razvoj turizma važan čovjek i kontinuirana edukacija koliko i kvaliteta turističke infrastrukture, od turističkih kapaciteta, ponude ugostiteljstva do kvalitete ukupne turističke usluge. Ministar turizma Gari Capelli najavio je da možemo očekivati još bolje rezultate 2021., zahvaljujući i marketinškim aktivnostima te nazočnosti na ovakvim sajmovima i.
– Samo u protekle dvije godine uložili smo 70 milijuna kuna u dodatne aviolinije, o čemu se i ovdje razgovaralo – napomenuo je Capelli.
–Želimo marketinški primaknuti našu Županiju britanskom tržištu, na kojemu tradicionalno dobro stojimo. Obavili smo nekoliko razgovora s tri aviokompanije, u suradnji s našom zračnom lukom u Kaštelima, kako bismo uveli dodatne linije, te što lakše preboljeli eventualne posljedice Brexita – rekao je Joško Stella, direktor županijske TZ.
Omiljeni Split i Hvar
Odlični rezultati koji su u špici sezone ostvareni na području Splitsko-dalmatinske županije nastavljaju se novim rekordima u posezonskom razdoblju. Tijekom listopada Splitsko-dalmatinska županija bila je turistički najposjećenija i najtraženija hrvatska regija. Tako je u listopadu u komercijalnom smještaju bilo 188.562 dolazaka i 623.895 noćenja, što predstavlja rast od 14 posto u dolascima i 8 posto u noćenjima.
U listopadu je s tržišta Velike Britanije u Splitsko-dalmatinskoj županiji zabilježeno 15.255 dolazaka što je rast od 17% u dolascima. Bilo je 81.142 noćenja što je porast od 10% u odnosu na prethodnu godinu. U prvih deset mjeseci ove godine ukupno je u županiji ostvareno u komercijalnom smještaju 3,592.210 dolazaka (rast od 5 posto) i 17,932.166 noćenja (rast od 2 posto). Rast dolazaka i noćenja u prvih deset mjeseci u odnosu na prošlu godinu bilježi se i s tržišta Velike Britanije koje s 241 tisuća dolazaka i 1,12 milijuna noćenja raste 5 posto u dolascima i 3 posto u noćenjima. Omiljena odredišta gostiju iz Velike Britanije u prvih deset mjeseci na području Srednje Dalmacije su Split i Hvar.