Istočna obilaznica u Bjelovaru dugogodišnji je projekt kojemu se konačno nazire kraj, a početak radova koji će završiti cestovni prsten oko grada najavljuje se već krajem veljače.
Početkom srpnja prošle godine Hrvatske ceste raspisale su natječaj za prvu fazu gradnje istočne bjelovarske obilaznice, inače novčano najizdašnijeg dijela budućeg bjelovarskog prometnog prstena. Duljina posljednjeg dijela obilaznice iznosi 3,5 kilometra, vrijedit će 56,993.509,82 kune, a ugovor o izvođenju radova sklopljen je sa Zajednicom ponuditelja Strabag d.o.o., PZC Split d.d., Tehno-Elektro d.o.o. i GK Grupa d.o.o.
Uključeni veliki investitori
– Rok izvođenja radova ugovoren je na 20 mjeseci, a počinje teći od datuma uvođenja u posao. Izvođač će biti uveden u posao odmah po stvaranju vremenskih uvjeta, a očekujemo da će pripremni radovi započeti krajem veljače ili početkom ožujka ove godine – kazala je Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih cesta.
Istočna bi obilaznica preselila tranzitni promet iz Đurđevca prema Vrbovcu i iz Čazme prema Velikim Zdencima i obrnuto te bi se tako rasteretilo središe Bjelovara od prometovanja teretnih vozila.
– Istočna obilaznica vrlo je važna za Bjelovar te su u taj projekt uključeni veliki investitori poput Bjelina i Kronošpana.
Riječ je o važnoj infrastrukturi koja će smanjiti prevelik broj kamiona u gradu – kazao je gradonačelnik Bjelovara Dario Hrebak koji, osim rasterećenja prometa, u istočnoj obilaznici vidi još poslovnih mogućnosti.
Gradnja ceste, naime, otvara pitanje novih industrijskih zona koje bi poslovnu sliku Bjelovara mogle uvelike poboljšati.
Sama činjenica da su se neke od većih bjelovarskih tvrtki uključile u projekt govori o važnosti ta tri i pol kilometra ceste.
Gradit će se i tri raskrižja
Kružni tok na Slavonskoj cesti, u neposrednoj blizini Lidla, početni je dio trase u duljini od 700 metara koji prolazi područjem omeđenim s jedne strane industrijskom zonom Bjelovara, a s druge potokom Bjelovacka. Nakon prelaska potoka trasa prolazi relativno ravnim područjem, potom kroz šumu Lug i upravo će na taj dio biti fokusirani radovi koji bi, prema najavi Hrvatskih cesta, trebali početi krajem veljače.
Nakon gradnje magistralnog vodovoda te prelaska preko željezničke pruge Bjelovar – Kloštar Podravski dolinom potoka Dobrovita, prometnica će izbiti na raskrižje sa županijskom cestom u Trojstvenom Markovcu – stoji u glavnom projektu.
Na trasi buduće zaobilaznice predviđena je i gradnja ukupno tri raskrižja s lokalnim cestama te dva mosta i jedan nadvožnjak, točnije svi mostovi trebali bi premostiti vijugavi potok Bjelovacku, a nadvožnjak željezničku prugu Bjelovar – Kloštar Podravski.