Hoće li se Grad Slatina izboriti za prestižnu titulu "grad prijatelj djece" bit će poznato uskoro. Korak bliže učinjen je posjetom komisije u sklopu te akcije, a koja je obišla gradske institucije i udruge. Iz prve su ruke doznali što slatinska lokalna zajednica čini na području zaštite djece. Razgovarali su s odgovornim osobama, voditeljima aktivnosti, ali i samom djecom i tako je skenirano postojeće stanje.
Titula i obvezuje
Tim voditeljice komisije Snježane Krpes bio je zadužen za područje socijalne skrbi, rada Centra za socijalnu skrb, obiteljskog centra, socijalnih programa, suradnje MUP-a i ostalih sustava, međusektorske suradnje, prevencije nasilnog ponašanja djece i ovisnosti, te udruga koje djeluju u tom području. Prim. mr. sc. dr. Marija Hegeduš Jungvirth, pedijatar, bila je zadužena za područja zdravlja djece, zdravstvene zaštite djece u vrtićima i školama, inkluziju djece s teškoćama u razvoju, podršku roditeljima, udruge iz zdravstva i humanitarnog djelovanja, zdravstveno-preventivne programe, zdravu prehranu i dio udruga za područje socijalne skrbi.
Treći tim Jasenke Borovčak obišao je ustanove iz područja odgoja i obrazovanja, dječje participacije, kulture, sporta, igrališta i udruga koje ostvaruju aktivnosti iz tih područja.
Konačan će odgovor komisije na kandidaturu za naslov "Grad Slatina - prijatelj djece" stići u srpnju.
Dobivanjem pozitivne ocjene za svoju kandidaturu, Slatina bi postala dio tima "Gradovi i općine – prijatelji djece", odnosno jedan od gradova koji se u svojoj sredini sustavno brine o zaštiti djece, njihovim pravima i potrebama. Imati status grada ili općine – prijatelja djece donosi i svojevrstan ugled zajednici i glas da skrbi o potrebama svojih najmlađih sugrađana i uvažava mišljenje djece.
No, taj naziv i obvezuje lokalne zajednice da i dalje povećavaju standarde dobrog socijalnog, gospodarskog, zdravog, ekološkog, obrazovnog i kulturnog mjesta za život sve djece, stvarajući dugoročno sigurno i poticajno okruženje za rast i razvoj djeteta.
Poticajno okruženje
Program akcije obuhvaća sva područja života djeteta u lokalnoj zajednici te afirmira holistički pristup cjelokupne zajednice usmjerene na dobrobit djece, stvarajući sigurno i poticajno okruženje za djecu.