Projekt izgradnje drugog kolosijeka te modernizacije i obnove željezničke pruge na dionici Škrljevo- Rijeka - Jurdani duljine 27,5 kilometara, za što je osigurano 10 milijuna eura, predstavljen je danas u Rijeci.
Na javnom predstavljanju koje je organizirala HŽ Infrastruktura, građanima su predstavljena moguća rješenja i projekt izrade tehničke dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka, modernizacije i obnove željezničke pruge Škrljevo - Rijeka - Jurdani, rekonstrukciju željezničkog stajališta Permani, kolodvora Šapjane te modernizaciju signalno-sigurnosnih uređaja od kolodvora Jurdani do Šapjana.
Projekt bi trebao omogućiti uključivanje željeznice u javni gradski prijevoz, smanjiti onečišćenje, biti ekonomski isplativ te doprinijeti razvoju riječke luke i teretnog prijevoza. Radovi bi trajali oko tri i pol godine, a cijeli objekt mogao bi biti u funkciji 2025. godine.
Za izradu dokumentacije EU je iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) bespovratno dodijelio 8,5 milijuna eura ili 85 posto, a ostatak će sufinancirati Republika Hrvatska.
Nositelj projekta je HŽ Infrastruktura, a za izradu projektne dokumentacije potpisan je ugovor vrijedan 33,7 milijuna kuna, sa zajednicom ponuditelja koju čine Institut IGH i Granova. Na temelju izrađenih dokumenata aplicirat će se za sufinanciranje izgradnje iz europskih fondova.
Po riječima Stjepana Kralja iz Instituta IGH, razmatra se rekonstrukcija postojeće pruge i dogradnja drugog kolosijeka, a izradilo bi se i 12 novih stajališta i rekonstruiralo njih sedam, kao i šest kolodvora.
Snježana Krznarić iz HŽ Infrastrukture, kazala je da slijedi izrada studije utjecaja na okoliš te, sljedeće godine, javna rasprava o studiji, zatim određivanje granica zahvata, kad će biti poznate sve lokacije proširenja pruge, a potom ishodovanje lokacijske dozvole.
Nazočni građani predlagali su izgradnju bukobrana, iskazivali zabrinutost za stabilnost starijih zgrada uz koje će se obavljati radovi te tražili detaljnije podatke o rušenju nekih stambenih zgrada na trasi, kao i o sudbini zaštićenih objekata te o osiguranju novih pružnih prijelaza.
Jedni se slažu s projektom, dok drugi smatraju da drugi kolosijek nije potreban, kao ni proširenje pruge u središtu grada. Iz gradske uprave su istaknuli da Grad Rijeka potpuno podupire projekt te da se on priprema u skladu sa svim europskim smjernicama.