Župan Nikola Dobroslavić i zamjenik Joško Cebalo, zajedno sa saborskim zastupnikom Brankom Bačićem, ravnateljem ŽLU Dubrovnik Željkom Dadićem i ravnateljem LU DNŽ Antunom Banovcem, obišli su radove na sanaciji i rekonstrukciji rive Donje Čelo na Koločepu.
– Ovo je jedan od devet projekata lučke infrastrukture koje radimo u našoj županiji. Za sedam od njih smo dobili ugovore o financiranju, a preostaju još dva: Perna i Prigradica. Riječ je o izuzetno važnim projektima za povezivanje županije, njihova vrijednost je 600 milijuna kuna, a vrijednost za preostala dva koja očekujemo je 160 milijuna kuna – istaknuo je župan Dobroslavić i zahvalio Vladi RH na razumijevanju važnosti lučke infrastrukture. Župan je podsjetio kako se od spomenutih sedam projekata već provode dva: Trpanj i Puntin. U postupku javne nabave su Vela Luka i Polačište, uskoro kreću Ubli, a za Cavtat je pristigla Odluka o financiranju te uskoro kreće postupak javne nabave.
Saborski zastupnik Branko Bačić podsjetio je kako je jedan od značajnijih projekata Vlade Republike Hrvatske Renesansa na hrvatskoj obali, kojim se financira izgradnja devet luka.
– Što se tiče ovog projekta na Kalamoti, nedavno smo s Jadrolinijom razgovarali o potpunoj realizaciji ovog projekta, pa smo dogovorili drugu fazu, koja bi obuhvaćala izgradnju primjerenog broda, a koju će oni financirati kroz sredstva iz EU fondova – rekao je Bačić.
O samim radovima i njihovu tijeku više je govorio ravnatelj ŽLU Dubrovnik Željko Dadić, kazavši kako će nova riva Donje Čelo biti duga 65 metara, a široka 11 metara. Omogućit će iskrcaj robe, putnika i tereta kako to dosad nije bila moguće, jer je postojeća izgrađena 1924. godine i bila je u izrazito lošem stanju. Riječ je o izuzetno složenim radovima, potvrdio je i glavni inženjer Mario Deranja, jer se strojevi moraju dovesti morem, a i većina radova je s morske strane, no unatoč tome trenutačno su radovi ispred dinamičkog plana, i to sedam do osam radnih tjedana.
Projekt sanacije i rekonstrukcije rive Donje Čelo vrijednosti je gotovo 30 milijuna kuna, a u 85-postotnom iznosu je financiran sredstvima iz EU fondova, dok se preostalih 15 posto financira iz državnog proračuna. Predviđeni završetak radova je prosinac ove godine.