Izbornik
Naslovnica Županije Sisačko-moslavačka
Nakon ukidanja naplate tunelarine za Sv. Iliju

Tražit će ukidanje naplate autoceste Sisak - Zagreb

Autocesta Zagreb-Sisak
Foto: Goran Jakuš/PIXSELL
Nezavisni vijećnik u Skupštini Sisačko-moslavačke županije i profesor na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu dr. sc. Vladimir Čavrak smatra da su stanovnici i tvrtke s toga područja dovedeni u neravnopravni ekonomski i socijalni položaj jer gospodarske i demografske prilike na području županije, koja gravitira autocesti Sisak-Zagreb, nepovoljnije su nego u krajevima na koje se odnosila odluka o tunelu Sveti Ilija. Sisačko-moslavačka županija ima status potpomognutog područja, a Splitsko dalmatinska nema

- Držim da su naši stanovnici i poduzeća diskriminirani nekim odlukama Vlade Republike Hrvatske i da postoji dovoljno argumenata da se ukine obveza plaćanja cestarine na autocesti A11 Sisak-Zagreb  - kazuje prof. dr. sc. Vladimir Čavrak, profesor na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu i nezavisni vijećnik u Skupštini Sisačko-moslavačke županije.

Stoga je Skupštini uputio prijedlog odluke kojom bi ovo predstavničko tijelo to i zatražilo od Vlade. Na to ga je potakla nedavna odluka Vlade RH o prestanku naplate cestarine za uporabu tunela Sveti Ilija.

Potpisivanje ugovora o financiranju autobusnog prijevoza Županija financira linije prema Sisku 'Neka naša mjesta bi bila potpuno prometno odsječena bez autobusnog prijevoza'

- Time su naši stanovnici i tvrtke dovedeni u neravnopravni ekonomski i socijalni položaj. Naime, gospodarske i demografske prilike na području naše županije, koja gravitira autocesti Sisak-Zagreb, nepovoljnije su nego u krajevima na koje se odnosila odluka o tunelu Sveti Ilija. Sisačko-moslavačka županija ima status potpomognutog područja, a Splitsko dalmatinska nema. Među najnerazvijenijim općinama i gradovima Hrvatske je šest općina i gradova s područja Splitske županije, a 11 s područja naše županije. U tih šest općina živi 15.000 stanovnika, a u 11 naših 40.000 stanovnika. Dakle, ako se primjene isti kriteriji kao za Svetog Iliju, onda je jasno da bi autocesta trebala biti besplatna – napominje prof. Čavrak dodajući kako je zahtjev za ukidanje cestarine Vladi predložila upravo Splitsko dalmatinska županija zbog teških gospodarskih prilika stanovništva tog područja.

Povećana mobilnost stanovništva

Ukidanje cestarine, smatra Čavrak, imalo bi pozitivan utjecaj na gospodarski razvoj županije i na povećanu mobilnost stanovništva, dok bi takva odluka potencijalno povećala raspoloživi dohodak i standard oko 40.000 stanovnika koji gravitiraju autocesti, povećala bi se sigurnost prometa i kvaliteta održavanja državne ceste preko Lekenika.

Naime, iz podataka o praćenju prometa vidljivo je da tek jedna trećina vozila koristi autocestu, koja skraćuje put, dok i dalje dvije trećine vozila ide starom cestom Sisak-Zagreb. Jedini logični razlog ovome je naplata cestarine koja, u oba smjera, sada iznosi 20 kuna dnevno.

Čavrak ističe i još neke nelogičnosti.

Potpisan ugovor za Masterplan razvoja prometa u Sisačko-moslavačkoj županiji Sisačko - moslavačka županija Velike investicije: do kraja 2019. bit će gotov Masterplan prometnog razvoja

- U slučaju Sv. Ilije ukida se naplata cestarine na gotovom objektu, a mi plaćamo cestarinu na objektu koji nije gotov. Uz to diskriminacija je i u odnosu na Veliku Goricu jer su dijelovi autoceste od Gorice do Zagreba besplatni i tamošnji stanovnici ne plaćaju ništa. A među najrazvijenijim su gradovima." - napominje Čavrak.

Autocesta Zagreb- Sisak izgrađena je tek do Lekenika, i nema najave o nastavku njene gradnje prema Sisku. Kako doznajemo postoji velika vjerojatnost da županijska skupština prihvati Čavrakov prijedlog te uputi Vladi zahtjev za ukidanjem naplate cestarine na autocesti Zagreb-Lekenik.

Sveti Ilija Župan Blaženko boban 'Ukidanje tunelarine potaknut će gospodarstvo i dolazak većeg broja turista' Opća bolnica Sisak Središnji paviljon sisačke bolnice Poništili natječaj jer je megalomanski, a sada pristali na veću cijenu