Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture donijelo je odluku o financiranju 24 milijuna kuna vrijednog projekta sanacije i rekonstrukcije rive u luci Donje Čelo na otoku Koločepu, koji provodi Županijska lučka uprava Dubrovnik. Ovo je jedan od osam projekata luka od lokalnog i regionalnog značaja koje priprema Dubrovačko-neretvanska županija, a financirat će se sredstvima Europske unije. Ukupna vrijednost iznosi oko 60 milijuna eura.
Dio novca iz EU, dio od države
– Ovu odluku Ministarstva smo očekivali, jer županija već duže vremena priprema dokumentaciju za ukupno osam luka lokalnog i regionalnog značaja, a koje se mogu financirati iz sredstava EU za bolje povezivanje otoka – istaknuo je dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić.
Maksimalni iznos za sufinanciranje prihvatljivih troškova projekta javnim sredstvima je 23,741.023 kune, odnosno 100 posto prihvatljivih troškova, od čega je 20,179.870 kuna odnosno 85 posto iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, a 3,561.153 odnosno 15 posto iz državnog proračuna.
Donje Čelo na Koločepu, po riječima župana, prva je luka za koju je donesena odluka o financiranju.
– Osim te luke tu je i trajektna luka Perna u Orebiću, Polačište u Korčuli, lukobran Puntin također u Korčuli, luka Trpanj u Općini Trpanj, Prigradica u općini Blato, Trajektno-putnički terminal Vela Luka na Korčuli te Luka Ubli na Lastovu ukupne vrijednosti više od 400 milijuna kuna. Svi ovi projekti u visokom su stupnju razrade ili spremnosti, a za njih Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ima na raspolaganju sredstva EU namijenjena povezivanju otoka – rekao je Dobroslavić i dodao kako osim ovih luka aktivno razvijaju i ribarske luke u Sustjepanu i Veloj Luci. To je ulaganje od dodatnih 100 milijuna kuna, a župan vjeruje da ih sve mogu završiti do 2023. godine.
Svi ovi projekti uneseni su u prostorne planove Dubrovačko-neretvanske županije i sve relevantne strateške dokumente, a kronološki prate najvažniji projekt koji se izvodi, a to je Pelješki most.
– Izgradnja najvažnijeg hrvatskog mosta značit će gospodarski zamah za cijeli hrvatski jug. U prvom redu neće više biti potrebe prelaska granice s BiH, izlaska iz EU i ponovnog ulaska što će utjecati na prijevoz roba, putnika, posebno turista, a gradnjom sve tri faze Pelješkog mosta s pristupnim cestama i obilaznicom Stona naš poluotok dobit će jedno posve drugo naličje. Nakon dugo vremena dočekali smo da su osigurane financije za taj najveći infrastrukturni projekt u RH, a tvrtka China Road and Bride Corporation ima i više nego dovoljno iskustva s gradnjom mostova stoga nemamo nikakav razlog sumnjati da će ovaj posao završiti u zadanom roku. Prema svim projekcijama, mjerljive pozitivne čimbenike pratit će i oni nemjerljivi tako da se pozitivan gospodarski odjek očekuje ne samo na području neposredne blizine mosta već i cijele Dubrovačko-neretvanske županije – rekao je Dobroslavić koji je bio na postavljanju prvog testnog pilota, dugačkog 74 metra, na gradilištu Pelješkog mosta u Komarni.
U skladu s ugovorom
– Meni to potvrđuje činjenicu da izvođač ima znanje i iskustvo i da će dovršiti ovaj složen projekt u roku i u skladu s ugovorom – kazao je Dobroslavić osvrnuvši se i na izgradnju pristupnih cesta, ali i nastavka gradnje autoceste do Dubrovnika.
– Nećemo stati na ovome jer moramo dovršiti cestovnu povezanost koja se trenutačno oslanja na rješenja iz 1965. – Jadransku magistralu. Stoga ustrajemo na prometnicama koje predviđa naš Prostorni plan, a to su Autocesta Osojnik - Čvorište Metković, Brza cesta Zračna luka - Grad - Osojnik i Pelješka cesta s obilaznicom Orebića – poručio je dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić.