Najprije smo sedam mjeseci čekali da započne sanacija klizišta na državnoj cesti u Ozlju, a sada, kada su radovi napokon počeli, umjesto rješenja, imamo novi problem. Obilazna prometnica, duga čak osam kilometara, uzak je makadamski put koji vodi kroz šumu i nije adekvatan, na kojem se dva veća vozila ne mogu obići i koji je zimi opasan za promet – kazala je Irena Šimunić, predsjednica ozaljskog SDP-a.
Zašto ne otvore vikendom?
Dodaje da su stanovnici Ulice Slave Raškaj odsječeni od grada iako su u centru Ozlja, pa do glavne ceste, koja im je od kuća udaljena nekoliko stotina metara, moraju voziti obilazno osam kilometara. Zbog toga voze strmom, uskom i jednosmjernom ulicom na vlastitu odgovornost, ali zimi to neće moći. Da je put koji vodi kroz šumu neadekvatan, upozorio je i HNS-ov županijski vijećnik Branko Jakšić koji je prozvao Županijsku upravu za ceste da obilazni put nije proširila, pa je pitao kako će tu cestu zimi, pod snijegom, održavati prohodnom kada se na mjestima potpuno zaledi. Boris Kozjan, direktor ŽUC-a, tada je rekao da sredstva za održavanje ima malo, ali da će napraviti što mogu. Isto pita i Ivica Benković, prvi čovjek ozaljskog HNS-a.
– Umjesto da se osam kilometara uokolo i po šumi vozimo od Lovačkog puta preko Donjeg Oštrog Vrha na Novake i Police pa onda do Kamanja ili natrag do Ozlja, nadležni su mogli nasipati privremeni put preko Lovačkog puta ili prije samog klizišta, pa bi se moglo skrenuti u brdo. Uz to, najavili su da će radovi trajati do veljače, dakle trajat će i zimi, a i pitanje je koliko nakon toga. Naime, radnici su na gradilištu od 8 do 15 sati, a vikendom ih nema i cijelo to vrijeme cesta je zatvorena, a moglo bi se jedan trak otvoriti, kao do sada, uz pomoć semafora, i to kada nema radnika i vikendom – napominje Benković.
Investicija od 3,5 milijuna kn
Velik je problem, smatra i Biserka Vranić iz kluba vijećnika SDP-a i HNS-a, što obilazne ceste nisu dovoljno označene, a njima bi trebali voziti i oni koji idu u Kamanje i Sloveniju, pa se ljudi često izgube.
– Taj obilazni makadamski put jedva poznaju i mještani, a kamoli netko tko se nađe pred zatvorenom cestom u noći,i onda nasumce vozi uskim makadamom i pita se kamo će doći. To bi moglo biti rješenje za jedan mjesec, ali ne za više mjeseci, i to još za zimsko razdoblje – dodaje Vranić. Sugovornici traže od investitora, a to su Hrvatske ceste, da nađe drugo rješenje, jer s prvom kišom i snijegom boje se mogućih nesreća na sadašnjoj obilaznici.
Sanacija klizišta stajat će 3,5 milijuna kuna, a Hrvatske će ceste još 201.000 kuna platiti nadzor.