U sklopu Dana hrvatskih financijskih institucija u Zadru je održana konferencija “Jadranska Hrvatska – gospodarski trendovi i nove mogućnosti financiranja”. Konferencija je okupila vodeće ljude financijskih institucija, Hrvatske gospodarske komore, predstavnike banaka, turističkog sektora te lokalne i regionalne samouprave.
Pozitivni trendovi
Prema još nepotpunim rezultatima za 2017., Zadarska županija na drugom je mjestu u Hrvatskoj prema ostvarenoj dobiti, odmah iza Dubrovačke, istaknuo je Dario Jurin, predsjednik HGK – Županijske komore Zadar.
– Ti su rezultati nastavak pozitivnih trendova, a prema podacima koje sada imamo pred nama je najuspješnija godina zadarskog gospodarstva. Bilježimo porast ukupnog prihoda, povoljne trendove u ekonomskoj razmjeni, a zaposlenost u trgovačkim društvima je veća za deset posto – dodao je Jurin.
Josip Zaher, potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije, naglasio je kako HGK radi na umrežavanju gospodarstvenika i poduzetnika te dodao kako ga raduju pozitivni gospodarski, ali i demografski trendovi u Zadarskoj županiji. Turizam, prema nekim pokazateljima, zauzima udio od 19 posto u nacionalnom BDP-u, što se po njegovim riječima mora mijenjati snaženjem ostalih sektora.
Potaknuti obrte i OPG-ove
– Svakako moramo jačati druge grane gospodarstva tako da turizam potakne razvoj drugih djelatnosti. Imamo velik broj djelatnosti koji nisu izravno vezane za turizam, ali imaju prostor za plasman proizvoda poput raznih obrta i obiteljskih gospodarstava – rekao je Zaher.
Župan Božidar Longin istaknuo je velike potencijale cijele županije, a osim prirodnih ljepota i bogate kulturno-povijesne baštine, veliku ulogu u toj činjenici ima i kvalitetna prometna infrastruktura. U njezin je razvoj puno uloženo, a u Zadarskoj županiji svoju kulminaciju doživljava izgradnjom luke u Gaženici, koja postaje polazna luka za kruzere.
– Bilježimo kontinuirani porast broja turističkih noćenja, ali i kvalitete ukupnog turističkog proizvoda, koji se postupno izgrađuje i nadopunjuje turizmom u zaleđu i udaljenim krajevima županije. Da bismo dobili još kvalitetnije goste, moramo dodatno osnažiti svoju ponudu – otvoriti vrata svjetski poznatim hotelskim lancima, podignuti kvalitetu smještaja i općenito raditi na brendiranju. Na županijama, gradovima i općinama je da u sklopu svojih mogućnosti pruže svoj doprinos poticanju investicija i dolasku svježeg kapitala – zaključio je Longin.