Izbornik
Naslovnica Županije Bjelovarsko-bilogorska
Bajs na sastanku s Butkovićem

Na proljeće željeznicom od Bjelovara do Zagreba za manje od sat vremena

Damir Bajs
1/5
Foto: Damir Špehar/PIXSELL
Izgradnja pruge Sveti Ivan Žabno-Gradec košta više od 200 milijuna kuna te da se s 85 posto troškova financira iz EU fondova

Župan Damir Bajs sa suradnicima održao je radni sastanak u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture s ministrom Olegom Butkovićem i njegovim suradnicima. O sastanku je izvijestio novinare na konferenciji za medije, a bilo je riječi oko nesuglasica u daljnjoj realizaciji ključnih prometnih projekata, pruge Sveti Ivan Žabno - Gradec, uspostave putničkog prometa na pruzi Daruvar - Banova Jaruga, te izgradnji brze ceste Zagreb - Bjelovar - Virovitica. Naime, u lokalnim medijima je procurila informacija da od desetljećima iščekivane brze ceste opet neće biti ništa.

Rezultat sastanka je taj da će se na glavni državni željeznički pravac Koprivnica-Zagreb spojiti lokalna pruga Sveti Ivan Žabno – Gradec, prva pruga koja se u Hrvatskoj gradi nakon 40 godina stanke, što će skratiti vrijeme putovanja vlakom od Bjelovara do Zagreba na manje od sat vremena.

Ministar Butković i župan Bajs na radnom sastanku također su razgovarali i o ponovnom uvođenju željezničkog prometa na pruzi Daruvar – Banova Jaruga, puštanju u promet brze ceste Vrbovec 2 – Farkaševac i o izgradnji nastavka brze ceste Zagreb – Bjelovar – Virovitica.

"Pruga Sveti Ivan Žabno – Gradec bit će spremna za promet u proljeće iduće godine, no zbog kašnjenja radova na željezničkoj pruzi Dugo Selo - Križevci i gradnje novog kolosijeka, novoizgrađena pruga neće moći biti stavljena u funkciju. Stoga sam predložio privremeno rješenje odnosno priključenje novoizgrađene pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec na kolosijek koji je u funkciji kako bi vlakovi na relaciji Bjelovar – Zagreb mogli direktno prometovati. Cilj nam je povezati Bjelovar sa Zagrebom na 50-ak minuta vožnje vlakom. Bez tog spoja putovanje se ne bi skratilo, nego produžilo", rekao je župan Bajs.

Podsjetio je da izgradnja pruge Sveti Ivan Žabno-Gradec košta više od 200 milijuna kuna te da se sa 85 posto troškova financira iz EU fondova. Ministar Butković prihvatio je inicijativu župana.

Dogovorili smo da će HŽ Infrastruktura vidjeti kako da se pruga što brže spoji. Financijski to nije veliki iznos, oko tri milijuna kuna, rekao je ministar Butković te dodao kako ostaje za rješiti još samo regulacija prometa.

"Postoji dio teretnog prometa koji ide iz luke Rijeka jer nam je to glavni koridor, a budući da postoje i radovi na pruzi Dugo Selo – Križevci, oko same regulacije prometa morat ćemo uključiti Agenciju za sigurnost željezničkog prometa i to je još jedna stvar koja nam ostaje otvorena", kazao je.